موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/همدان
246641
۰۳ شهریور ۱۴۰۱

همدان | فوت کودک 8 ساله در تصادف زنجیره‌ای مرگبار

رییس پلیس راه استان همدان گفت: تصادف زنجیره ای در جاده فامنین – تجرک موجب مرگ کودک هشت ساله و مجروح شدن راننده شد.

به گزارش کودک پرس ،سرهنگ «علی فکری» اظهار داشت: شب گذشته یک دستگاه کامیون خاور حین سبقت به علت تجاوز به چپ با پهلوی یک دستگاه خاور حامل بار یونجه برخورد و سپس یک دستگاه پراید نیز با سرعت بالا به خودروهای تصادفی متوقف شده در سطح جاده برخورد کرد.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سرنشینان این خودروها از وسیله نقلیه پیاده شده بودند که به یکباره یک دستگاه پژو ۲۰۶ عبوری از این مسیر با کودک هشت ساله و راننده خاور برخورد کرد که موجب مرگ کودک و مجروح شدن راننده میانسال شد.

سرهنگ فکری با بیان اینکه در صورت رعایت سرعت مطمئنه، سوانح بعدی رخ نمی داد خاطرنشان کرد: هنگام بروز سانحه در شب هنگام باید ابتدا نسبت به ایمن سازی مسیر اقدام کرده تا شاهد برخورد زنجیره ای خودروها با یکدیگر نباشیم.

وی توضیح داد: رانندگان خودروهای سانحه دیده نخست باید وسیله نقلیه را به منتهی الیه جاده هدایت کنند و در صورت نبود امکان جابجایی، با روشن کردن فلشر، استفاده از تابلو اعلام خطر سه وجهی و چراغ های چشمک زن رانندگان عبوری را از این موضوع مطلع کنند.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: در سوانح زنجیره ای شمار مجروحان و متوفیان سوانح جاده ای در تصادف اولیه کمتر بوده اما در تصادف های بعدی و ثانویه افزایش می یابد که اغلب به علت پیاده شدن از وسیله نقلیه و ایستادن در مکانی ناامن دچار سانحه می شوند.

سرهنگ فکری افزود: بنابراین راننده و سرنشین خودروهای حادثه دیده برای گریز از خطر بروز سانحه باید ضمن پیاده شدن از وسیله نقلیه، در مکان امن قرار بگیرند و از تردد در پشت و مجاور خودروهای حادثه دیده و داخل جاده پرهیز کنند.

براساس اعلام پلیس، طی سه ماهه نخست امسال ۵۰ درصد سوانح رانندگی فوتی استان همدان در مسیرهای اصلی، ۳۲ درصد در مسیرهای فرعی و ۱۸ درصد نیز در جاده های روستایی روی داده است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر انواع راه از جمله ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستایی است که چهار درصد از آزادراه ها، سه درصد از راه های اصلی و بزرگراه ها، سه درصد از راه های فرعی و ۲ درصد از راه های روستایی کشور در این استان قرار دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار