موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
246576
۰۱ شهریور ۱۴۰۱

رونمایی از اینترنت کودک و نوجوانان به زودی

وزیر ارتباطات گفت: اگر شبکه شاد ایجاد نمی‌شد شاید آموزش و‌پرورش ما نیز به مشکلات بسیاری از کشور‌های دیگر درحوزه آموزش دچار می‌شد.

به گزارش کودک پرس ،زارع پور وزیر ارتباطات در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت :وزارت آموزش و پرورش از مهمترین وزارت خانه‌های کشور است چرا که سرمایه های انسانی کشور را این مجموعه آماده می کند و البته در شرایط فعلی این موضوع مسئولیت بزرگی برای جامعه فرهنگیان نیز است .

او گفت : تمایل به مهاجرت به سنین پایین رسیده حتی در دبیرستان ها نیز زمزمه این موضوع دیده می شود و دلیل آن هم دشمنان ما هستند همین‌موضوع کار سخت معلمان و فرهنگیان را مشخص می کند.

وزیر ارتباطات افزود : در حوزه ارتباطات کارهای بزرگی را می توان با همکاری آموزش و پرورش انجام داد. شاید اگر تعاملی که در سال های گذشته و با بستر آموزشی شاد در کشور فراهم شد ما هم مشکلات کشور های دیگر را در بحث آموزش مشاهده می کردیم . همین موضوع باعث شد سیستم آموزشی ما بتواند کارکرد خود را انجام دهد و عدالت آموزشی را عملی کنیم و در تمامی نقاط کشور به یک سیستم واحد دسترسی بدهیم .

زارع پور ادامه داد: پروژه ای بزرگ در پیش داریم ، بحث فیبرنوری است که به دنبال آن هستیم تمام نقاط را به شبکه اتصال کنیم و با کمک آموزش و پرورش اتصال مدارس به شبکه با فیبرنوری از مهمترین برنامه ما. در ماه های آینده است.

او افزود : بحث سواد و مقابله با فضای مجازی بسیار مهم است . این فناوری بزرگ در کنار مزایایی که دارد چالش هایی نیز برای انسان ها خصوصا کودکان و نوجوان ایجاد می کند و ما از آن غفلت می کنیم .در بسیاری از کشور ها قواعدی برای استفاده کودکان از این فضا وجود دارد، اما در کشور ما به این گونه نیست .

او گفت : مهمترین نکات برای آموزش استفاده از این فضا همین‌ مدارس است و باید مهارت ها به کودکان آموزش داده شود. یکی از کارهای بزرگ دولت سیزدهم بحث ایجاد اینترنت کودکان است و به هیچ وجه این طرح اجباری نخواهد بود . این ابزار این امکان را به خانواده ها می دهد که کودکان در فضای سالمی از فضای مجازی حضور داشته باشند. به امید خدا به زودی این موضوع و این طرح  افتتاح خواهد شد و مردم می توانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار