موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
246514
۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بیماری «آنفلوآنزای گوجه فرنگی» درمیان ده‌ها کودک هندی شیوع پیدا کرده است

هفته نامه پزشکی لنست در گزارشی اعلام کرد تاکنون ۸۲ مورد ابتلای کودکان زیر پنج سال به یک بیماری ویروسی موسوم به «آنفلوآنزای گوجه فرنگی» در هند به ثبت رسیده که نگرانی های جدیدی را در این کشور به وجود آورده است.

به گزارش کودک پرس ،اولین مورد ابتلا به این ویروس در تاریخ شش مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در ایالت «کرالا» در هند شناسایی شده که از آن تاریخ تاکنون ۸۲ کودک به آن مبتلا شده اند.

آنفلوآنزای گوجه فرنگی که به «تب گوجه فرنگی» نیز معروف است به دلیل اینکه منجر به بروز تاول های قرمز و دردناکی در سراسر بدن می‌شود، با این نام شناخته شده است. این تاول ها همچنین شبیه تاول هایی است که ویروس آبله میمونی در بدن بزرگسالان به وجود می آورد.

بر اساس گزارش هفته نامه پزشکی لنست، آنفلوآنزای گوجه فرنگی یا تب گوجه فرنگی پس از ابتلای کودکان زیر پنج سال به این ویروس در هند گسترش یافت. همچنین از آنجایی که سیستم ایمنی بزرگسالان به طور کلی قوی تر از سیستم ایمنی کودکان است، این عفونت در آنها به ندرت تشخیص داده می شود.

علائم آنفلوآنزای گوجه فرنگی شبیه علائم کووید۱۹ است و معمولاً با بدن درد، تب و خستگی شروع می شود. علائم دیگر این بیماری نیز عبارتند از: تورم مفاصل، حالت تهوع، اسهال، کم آبی بدن، درد مفاصل و تب بالا.

با این حال تعداد کمی از افراد مبتلا به این بیماری ایجاد بثورات روی پوست خود را گزارش کرده اند.

بر اساس گزارش لنست، این بیماری همچنین می تواند از اثرات بعدی بیماری هایی مانند تب دنگی باشد.

در حال حاضر، این بیماری به عنوان یک عفونت ویروسی درمان می شود و گزارش هفته نامه پزشکی لنست در مورد این بیماری نشان داد که داروی خاصی برای درمان آن وجود ندارد.

همچنین در این گزارش آمده است که این آنفلوآنزا «خودمحدودکننده» است با این حال گفته شده که می بایست آن را جدی گرفت.

هفته نامه پزشکی لنست همچنین قرنطینه فرد مبتلا، استراحت و استفاده زیاد از مایعات را برای درمان این بیماری عنوان کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار