موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
246448
۲۷ مرداد ۱۴۰۱

در خطر بودن جان میلیون ها کودک افغان با قطع کمک‌های فوری

کمیته حفاظت از کودکان اعلام کرد جامعه بین‌المللی باید بودجه اضطراری فوری فراهم و راهی برای رسیدگی به بحران اقتصادی افغانستان پیدا کند.

به گزارش کودک پرس ،کمیته حفاظت از کودکان (save the children) در بیانیه‌ای هشدار داده است که درصورت نرسیدن کمک‌های فوری، میلیون‌ها کودک در افغانستان، جانشان را از دست خواهند داد.

در این بیانیه که امروز نشر شده، تاکید شده که بدون اقدام فوری، کودکان افغانستان از آفت‌های طبیعی و بحران انسانی گسترده‌ای که جریان دارد، جان سالم به‌در نخواهند برد.

این کمیته تاکید کرده که برای رسیدگی به این وضعیت، «جامعه بین‌المللی باید بودجه اضطراری فوری فراهم، و راهی برای رسیدگی به بحران اقتصادی، که محرک اصلی فاجعه انسانی در افغانستان است، پیدا کند.»

در ادامه بیانیه هشدار داده شده است که «اگر رهبران جهان به درخواست‌های ما برای حمایت توجه نکنند، میلیون‌ها کودک، جان خواهند داد.»

این کمیته با اشاره به سیلاب‌ها، خشک‌سالی و گسترش فقر گفته که زندگی برای کودکان افغان، فقط یک چرخه بی‌امان فاجعه پس از فاجعه‌ دیگر است.

به گفته این کمیته، در حالی که طالبان یک‌سالگی حکومت‌شان را جشن گرفتند، افغانستان همچنان با بدترین بحران انسانی در جهان، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در بیانه آمده است که «تقریباً نیمی از جمعیت، از جمله ۶ میلیون کودک و بزرگ‌سال که در آستانه قحطی قرار دارند، گرسنه هستند.»

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که سال‌جاری یکی از بدترین و پرحادثه‌ترین سال‌، از نظر رویدادهای طبیعی و حکومت‌داری، در افغانستان بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار