موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
246429
۲۶ مرداد ۱۴۰۱

گروه سنی کودکان بیشتر از سایر گروه های سنی در معرض وبا هستند

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت احتمال درگیری کودکان با بیماری وبا بیشتر است چرا که روش انتقال وبا از طریق دهان بوده و کودکان کمتر می‌توانند اصول بهداشتی را رعایت کنند بنابراین بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سمیه بقیعی با اشاره به این که مراجعه به موقع به پزشک در کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال شدید بسیار مؤثر است افزود: در ماه گذشته مواردی از بستری کودکان در بخش اطفال بیمارستان حکیم به دلیل ابتلای شدید به اسهال داشتیم البته خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از وبا در بین بزرگسالان و کودکان در نیشابور گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: یکی از راه های شایع انتقال وبا عدم دسترسی به آب سالم است؛ این روزها که کشور با پدیده سیل روبروست در صورت عدم دسترسی به آب لوله کشی مطمئن حتما قبل از استفاده باید آب جوشیده و سپس مصرف شود.

متخصص اطفال بیمارستان حکیم خاطرنشان کرد: وبا بیماری منتقله از آب و غذای آلوده و روش انتقال آن مدفوعی- دهانی است لذا رعایت بهداشت فردی، نکته کلیدی پیشگیری از بیماری وبا می باشد. شستشوی اصولی دست ها بعد از توالت و قبل از غذا خوردن، شستشو و گندزدایی میوه و سبزیجات، پرهیز از خوردن غذاهای ناپخته و آب های غیرسالم در کاهش ابتلا به بیماری وبا بسیار موثر می باشد.

دکتر بقیعی ادامه داد: بیماری وبا در ۷۵ درصد موارد بدون علامت، ۲۰ درصد با اسهال خفیف و ۵ درصد با اسهال شدید بروز می کند. اسهال در این بیماران نمایی شبیه به آب برنج دارد و به سرعت بیماران به خصوص کودکان و افراد سالمند را کم آب کرده و به سمت شوک می برد.

مدیر درمان دانشکده در پایان گفت: برای پیشگیری از همه گیری وبا، هر فرد بالای دو سال که به علت اسهال دچار کم آبی گردد و یا هر مورد مرگ در اثر اسهال از نظر وبا بررسی و نمونه گیری از مدفوع با «سوآپ رکتال» انجام می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار