موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
246428
۲۶ مرداد ۱۴۰۱

کاهش معضلات اجتماعی با شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید برای شناسایی جاماندگان از تحصیل کمیته‌ای تشکیل دهد، گفت: با شناسایی کودکان بسیاری از بزهکاری ها و معضلات اجتماعی که تبدیل به پرونده های قضایی می شود، کاهش پیدا می کند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر علیرضا پاک فطرت در خصوص وضعیت جاماندگان از تحصیل اظهار کرد: جاماندگان از تحصیل فقط در مناطق محروم حضور ندارند بلکه در کلانشهرها خصوصا در حاشیه شهرها هم حضور دارند. به دلیل مشکل اقتصادی که بعضی از خانواده ها دارند، به این نتیجه رسیدند که تحصیل نفع زیادی به حال فرزندانشان ندارد، لذا ادامه تحصیل نمی دهند و به دنبال کار می روند که هم برای رشد فکری ومعنوی دانش آموز و نوجوانان و هم برای آینده کشور خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه تحصیل بایستی برای همه فراهم شود، گفت: آموزش و پرورش باید آموزش رایگانی که در قانون اساسی آمده است را برای همه اجرا و کمیته ای تشکیل دهد که جاماندگان از تحصیل را شناسایی و مشکلات آنها را حل کند؛ چراکه اگر این اتفاق رخ دهد،  بسیاری از بزهکاری ها و معضلات اجتماعی که تبدیل به پرونده های قضایی می شود؛ کاهش پیدا می کند. ما اگر 10 ریال در این زمینه هزینه کنیم، 100 ریال باز خواهد گشت و کشور از هر نظر بیمه می‌شود. کمیسیون آموزش هم باید وارد این مقوله شود و حتما این مساله را در کمیسیون مطرح خواهم کرد.

آقای پاک فطرت با اشاره به اینکه کمبود معلم در کشور نداریم، گفت: آموزش و پرورش در قالب ساعتی و استفاده از بازنشستگان و نهضتی‌ها، تعداد معلمان را حتی در نقاط محروم تامین کرده است و مشکل اینترنت هم تا حدودی حل شده است و اگر دانش آموزی تحصیل نمی کند دلیل اصلی آن می تواند فقر باشد و کمتر به امکانات آموزشی باز می گردد و بعد از فقر، نداشتن مدرسه است؛ خصوصا در نقاط محروم مثل استان سیستان و بلوچستان که پراکندگی جمعیت زیاد است و در هر روستایی نمی توان مدرسه ساخت. در روستاهایی که شاید 5 دانش آموز حضور دارند، شاید نیاز باشد دانش اموزان چند روستا را با هم جمع و مدرسه‌ای ساخت که در اینصورت هم رفت و آمد دانش اموزان با مشکل مواجه می‌شود که ممکن است منجر به ترک تحصیل آنها شود؛ اما یک کودک هم اگر در کشور پهناور ایران از درس خواندن محروم شود، برای آینده کشور تبعاتی خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر تامین معیشت در افزایش تعداد کودکان کار، گفت: ما در خیابان های پایتخت هم تعداد زیاد کودکان کار را می بینیم که بعضا همراه پدرانشان مشغول به کار هستند که هر روز بر تعداد آنها اضافه می شود و دلیل اصلی آن بحث معیشت است که از نظر اقتصادی، دولت باید توجه بیشتری کرده و سبد بازار را قوی تر کند چراکه اگر اینگونه پیش برود، قدرت خرید مردم کاهش یافته و به مرور کمبود ویتامین ها و کمبود غذا در بین کودکان باعث مشکلات بعدی خواهد شد و انواع بیماری ها را هم شاهد خواهیم بود؛ بنابراین باید بین عرضه و تقاضا یعنی پولی که به دست فرد می رسد، با خرید اقلام ضروری روزمره هماهنگی وجود داشته باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار