موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
246391
۲۵ مرداد ۱۴۰۱

اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شهر اصفهان

یک بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه شهر اصفهان توانسته جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را به یک برند بین‌المللی در جهان معرفی کند، گفت: انتقال این جشنواره از اصفهان، به برند بودن آن لطمه می‌زند.

به گزارش کودک پرس ،حبیب دهقان‌نسب، بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از کارکردهای مثبت فرهنگی، تربیتی و آموزشی لازم برای کودکان و نوجوانان برخوردار است و به همین دلیل باید همچون سایر جشنواره‌های بین‌المللی کشور تقویت شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه در سال‌های اخیر تولیدات سینمایی کودک و نوجوان بسیار اندک شده و کارگردانان تمایل چندانی برای ساخت فیلم کودک و نوجوان ندارند، تأکید کرد: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌تواند عامل محرک برای تولیدات سینمایی در این حوزه باشد، ضمن اینکه فضای رقابتی سالم و ارزیابی خوبی را برای تولیدات سینمایی کودک فراهم می‌آورد.

وی انجام یک بازنگری در سیاست‌های این جشنواره را یک ضرورت دانست و تأکیدکرد: این جشنواره باید ارتباط خود را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت کند و از ظرفیت این کانون برای سیاست‌گذاری و برگزاری جشنواره استفاده کند.

دهقان‌نسب افزود: انتقال جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوان از اصفهان به شهرهای دیگر یک آسیب بزرگ به جشنواره است زیرا اصفهان توانسته است این جشنواره را در سطح جهان به عنوان یک برند بین‌المللی مطرح کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون انتقال این جشنواره به شهرهای دیگر را باعث آسیب زدن به برند آن دانست و افزود: در کجای جهان شاهد هستیم که مکان جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی تغییر پیدا کند؟ اگر متولیان این جشنواره قصد انتقال آن را بر مبنای نگاهی عادلانه دارند انتقال جشنواره از شهری به شهر دیگر عدالت نیست، بلکه عدالت این است که همچون جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که محوریت برگزاری آن یک شهر است، مکان برگزاری تغییر نکند و تلاش شود فیلم‌های این جشنواره هم‌زمان در تمام سینماهای کشور اکران شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار