246308
۲۳ مرداد ۱۴۰۱

انتشار فراخوان بررسی آثار جایزه مرغک

فراخوان بررسی و انتخاب کتاب جایزه مرغک در تابستان سال جاری توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،فراخوان کمیته بررسی و انتخاب کتاب جایزه مرغک در تابستان ۱۴۰۱، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

مؤلفان، مترجمان، تصویرگران و شاعران می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جایزه ارسال کنند همچنین تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این چرخه مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ منتشر شده باشد.

آثاری که در هر ماه دریافت می‌شود، به عنوان همان ماه ثبت و در کمیته کتاب و جایزه مرغک بررسی می‌شود.

کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون با هدف گزینش و انتخاب مناسب‌ترین آثار حوزه کودک و نوجوان برای ورود به مراکز فرهنگی هنری کانون، پاسخ‌گویی به یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانواده‌ها برای خرید کتاب، جهت دادن به بازار نشر و ارتقای کیفیت نشر کتاب، کمک به توسعه و تجهیز منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری به منظور جذب و پایدارسازی اعضا و… فعالیت می‌کند.

خروجی‌های کمیته بررسی و انتخاب کتاب شامل دو بخش می‌شود: فهرست کتاب‌های مناسب که این فهرست شامل لیست کتاب‌های منتخب منتشر شده حوزه کودک و نوجوان است و از میان کتاب‌های رسیده از ناشران کودک و نوجوان در طول یک سال انتخاب و منتشر می‌شود. در این فهرست، اطلاعات کامل کتاب، چکیده‌ای از موضوع کتاب و درجه گرفته شده از سوی کمیته بررسی و انتخاب کتاب درج می‌شود.

همچنین جایزه مرغک، جایزه‌ای است که به کتاب‌های برگزیده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که در کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب، توسط کارشناسان شوراهای مختلف بررسی و انتخاب می‌شوند و به عنوان کتاب‌های نامزد به چرخه داوری راه پیدا می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

این جایزه شامل خواندنی‌های حوزه داستان و شعر (تألیف، ترجمه، ادبیات نمایشی، بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های منظوم) است.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار