246290
۲۲ مرداد ۱۴۰۱

۷۴ درصد؛ میزان اتباع کودکان کار در گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۷۴ درصد کودکان کار در گلستان اتباع بوده که باید نیروی انتظامی و قوه قضاییه در این زمینه ورود کرده و سایر دستگاه ها هم نقش خود را ادا کنند.

به گزارش کودک پرس ،عارف کیایی به مناسبت روز خبرنگار اظهارکرد: ۱۶۷ شرح وظیفه برای بهزیستی اعم از کودکان و خیابانی، کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، ازدواج، مشاوره، معلولان، معتادان، سرپرستان خانوار، سالمندان و غیره تعریف شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در ساماندهی کودکان کار ۱۲ دستگاه اعم از شهرداری، اتباع، انتظامی، قوه‌قضاییه، سازمان فرهنگی ورزشی، تربیت بدنی، علوم پزشکی و غیره نقش دارند.

به گفته وی در تعریف بین المللی کودکان کار به کودکان زیر ۱۸ سال تلقی می‌شود اما این عدد در کشور ما ۱۵ سال است.

کیایی متذکر شد: ۷۴ درصد کودکان کار در گلستان اتباع بوده که باید نیروی انتظامی و قوه قضاییه در این زمینه ورود کرده و بهزیستی قدرت آن را ندارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص مراکز ماده ۱۵ هم گفت که ۴۰ مرکز در گلستان وجود داشته و کمترین آن در گنبدکاووس قرار دارد که برنامه‌ریزی برای افزایش این مراکز در دستور کار است.

کیایی در خصوص مشکلات کمپ ماده ۱۶، هم توضیح داد که این مرکز باید از صفر تا صد به بهزیستی واگذار شود تا به سر و سامان برسد.

طبق گفته وی در سال گذشته یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برای ۱۰۰ نفر در یک دوره در این کمپ هزینه شده است و هم اکنون سرانه از ۳۵ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص مسکن خانواده های دارای دو فرزند معلول هم گفت که در سال گذشته تسهیلات بلاعوض ۸۰ میلیون تومان بود که هم اکنون به ۲۰۰ میلیون تومان در شهر و ۱۵۰ میلیون تومان در روستاها رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار