246258
۱۹ مرداد ۱۴۰۱

آذربایجان شرقی | اولین پیوند کبد کودک در بیمارستان امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) گفت: پیوند کبد کودک 9 ساله با موفقیت انجام شد.

به گزارش کودک پرس ،دکترمجتبی محمد زاده از پیوند موفقیت آمیز کبد کودک 9 ساله با وجود پیک هفتم کرونا دربیمارستان امام رضا(ع) خبرداد وافزود: به کوشش تیم فراهم آوری اعضای ارومیه و تبریز و همچنین تیم تخصصی پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) کبد اهدایی بیمار مرگ مغزی (دختر 15 ساله) از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت و به یک کودک 9 ساله پیوند زده شد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با تلاش هماهنگ و دلسوزانه ی تمام اعضای تیم تخصصی پیوند مرکز، مخصوصا دکترعلی شریفی جراح پیوند کبد و دکترمرجان دهدیلانی متخصص بیهوشی پیوند، بیمار9 ساله با حال عمومی خوب تحت نظر بوده و مراحل بستری را پشت سر می‌گذارد.

دکتر محمد زاده افزود: پیوند کبد کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه کشور ما جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد. بیمارستان امام رضا(ع) با امکانات خوب واساتید صاحب نام و با خدمات رایگان بخش پیوند در خدمت مراجعین ازنقاط مختلف کشور می باشد.

گفتنی است: این پیوند اولین پیوند کبد کودک، دوازدهمین پیوند کبد در سال جاری و در کل 64 مین پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تبریزمی باشد که در بزرگترین مرکز شمالغرب کشور، مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار