246240
۱۹ مرداد ۱۴۰۱

عمل جراحی تومور شکمی در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد

در یک عمل جراحی سه ساعته، تومور شکمی بزرگی موسوم به تومور ویلمز، با موفقیت از شکم یک کودک 8 ماهه در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

به گزارش کودک پرس ،امیر حسابی فوق تخصص خون و سرطان کودکان و پزشک معالج این کودک صبح امروز با اشاره به نوع توموری که مورد جراحی قرار گرفت گفت: تومور ویلمز (Wilms’ tumor) نوعی سرطان نادر کلیه است که به‌طور عمده کودکان را درگیر می‌کند و نام دیگر این تومور، نفروبلاستوماست.

وی افزود: تومور ویلمز شایع‌ترین نوع سرطان کلیه در کودکان است؛ در بیشتر موارد تومور ویلمز تنها در یکی از کلیه‌ها ایجاد می‌شود ولی گاهی‌اوقات ممکن است هر دو کلیه را به‌صورت هم‌زمان درگیر کند.

دکتر حسابی اضافه کرد: بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفت، یک کودک 8 ماهه است که ابتدا برای درمان توسط خانواده به شیراز برده می‌شود که همکاران جراح در شیراز، عمل جراحی و شیمی درمانی را توصیه می‌نمایند و در نتیجه بیمار توسط والدین به بندرعباس برگرداتده می.شود و با تشخیص تومور ویلمز و پس از انجام مشاوره جراحی با دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی کودکان، تیم پزشکی مربوطه در اتاق عمل بیمارستان کودکان بندرعباس مبادرت به عمل جراحی و خروج کامل تومور از شکم کودک کردند.

وی اظهار داشت: با تشخیص پزشک جراح، خوشبختانه تومور هنوز به عروق و بافت‌های مجاور کلیه دست‌اندازی نکرده بود و تومور به طور کامل با کپسول کاملا سالم خارج شد؛ همچنین شروع شیمی درمانی در حین عمل جراحی تاثیر مثبتی در روند درمان بیمار خواهد داشت.

دکتر امیر حسابی، سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس و پزشک معالج بیمار مذکور، عنوان نمود: خوشبختانه عمل جراحی با موفقیت کامل و بدون عارضه انجام شد و در حال حاضر وضعیت بیمار کاملا پایدار است.

وی با ذکر این مطلب که این عمل موفقیت آمیز از افتخارات مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس است، از کادر درمان به ویژه تیم مجرب و زحمتکش اتاق عمل این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار