موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
246187
۱۲ مرداد ۱۴۰۱

انتقال جشنواره فیلم کودک به شهر دیگری جز اصفهان اشتباه است

یک کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوانان با بیان اینکه انتقال مکان جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از شهر اصفهان به شهرهای دیگر تصمیم اشتباه است گفت: شهرداری اصفهان توانسته است با نگاه تخصصی و رویکرد فرهنگی این جشنواره را طی سال‌های اخیر به یک برند تبدیل کند.

به گزارش کودک پرس ،پوران درخشنده اظهار کرد: آینده هر کشور به کودکان و نوجوانان آن بستگی دارد، به همین جهت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اتفاق بسیار مهمی است که بتوانیم در قالب فیلم‌های کودک و نوجوان به مسائل کودکان و جایگاه نظام خانواده در کشور بپردازیم. درواقع این جشنواره به لحاظ فرهنگی می‌تواند یک کمک‌کننده برای رشد، تعالی و تربیت کودکان باشد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان کارکردهای مختلفی دارد اما مهم‌ترین کارکرد آن، تهیه خوراک فکری برای کودکان و نوجوان است. این جشنواره می‌تواند با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی، کودکان و نوجوانان را در مسیر درست رشد قرار دهد و آن‌ها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی مصون دارد.

اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوانان نسبت به جشنواره فیلم فجر

این کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوانان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، تصریح کرد: این جشنواره بسیار اهمیت دارد و به نظر من از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بیشتر اهمیتش بیشتر است، زیرا کودکان و نوجوانان آینده یک کشور هستند بنابراین بهتر است برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سینما ابزار قدرتمندی است که می‌تواند بر جامعه هدف خود تأثیرگذار باشد به همین جهت باید فیلم‌سازان کودکان و نوجوان را تشویق کنیم و از آن‌ها بخواهیم فیلم‌هایی بیشتر و باکیفیت‌تری بسازند، بنابراین نیاز است که بیش از گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در کشور تقویت شود و توسعه پیدا کند.

درخشنده اظهار کرد: سینمای کودک و نوجوان در کشور دوران و سابقه طلایی داشته است، فراموش نکنیم که از دهه ۶۰ به بعد بهترین فیلم‌ها در حوزه کودکان و نوجوان ساخته و اکران می‌شد اما متأسفانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر جدی گرفته نشده است، درواقع این جشنواره فقط در زمان برگزاری، شور داشته است و پس از برگزاری هیچ اتفاق خاصی تا زمان برگزاری جشنواره بعدی در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان نمی‌افتد.

وی تأکید کرد: یک جشنواره باید سیاست‌های خاص خودش را داشته باشد و در کنار جشنواره باید بر تولید و توزیع نگاه شود، یعنی باید برای اکران گسترده و عمومی فیلم‌های پخش‌شده در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان برنامه‌ریزی تخصصی لازم انجام شود تا کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند این فیلم‌ها را مشاهده کنند.

لطمه زدن به اهداف بلندمدت جشنواره فیلم کودک و نوجوانان با انتقال آن از اصفهان

این کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوانان تصریح کرد: باید فیلم‌سازان حوزه کودک و نوجوان را تشویق کرد که فیلم‌های تأثیرگذار بیشتری در این حوزه تولید کنند تا مخاطبین بیشتری را برای مشاهده این فیلم‌ها به سالن‌های سینما بکشانند.

وی تأکید کرد: انتقال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از شهر اصفهان به شهر یا استان‌های دیگر تصمیمی اشتباه است، وقتی جایگاه برگزاری این جشنواره در شهری که دارای جایگاه فرهنگی خاص است، تعریف‌شده، انتقال آن یک تصمیمی غیرکارشناسی است.

درخشنده ادامه داد: اگر جشنواره‌های معتبر دنیا را بررسی کنیم، درخواهیم یافت مکان برگزاری جشنواره طی سال‌ها تغییر نمی‌کند به همین جهت انتقال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از شهر اصفهان به استان‌های دیگر اعتبار جشنواره را از بین می‌برد.

ویژگی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوانان در شهر اصفهان

وی اظهار کرد: انتقال جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان لطمه جدی به اهداف بلندمدت و پراهمیت این جشنواره وارد می‌کند. در همه کشورهای جهان جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان جایگاه و مکان ویژه خود را دارند و این مکان به‌هیچ‌عنوان تغییر پیدا نمی‌کند.

این کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوانان تأکید کرد: شهر اصفهان شهری با رویکرد فرهنگی است که علاوه بر رویکرد فرهنگی مناسب ظرفیت بالای تاریخی و فرهنگی دارد.

وی افزود: شهر اصفهان به دلیل دارا بودن بناهای مهم تاریخی کشور باعث می‌شود وقتی افراد مختلفی از سایر کشورهای جهان به دلیل رویکرد بین‌المللی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در این شهر حاضر می‌شوند، از سپری کردن وقت در این شهر لذت ببرند و همین امر باعث مشارکت و حضور بیشتر سایر کشورهای جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان می‌شود.

درخشنده با بیان اینکه باید یک نهاد متولی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان باشد، گفت: طی سال‌های اخیر شهرداری اصفهان به‌خوبی ثابت کرده است که بهترین متولی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان نسبت به سایر نهادها است، شهرداری اصفهان توانسته است با نگاه تخصصی و رویکرد فرهنگی، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را به یک برند تبدیل کند.

وی گفت: شهر اصفهان جایگاه خوبی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان دارد البته برای توسعه و باکیفیت‌تر برگزار شدن این جشنواره باید اعتبار بیشتری تخصیص پیدا کند. من از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در شهر اصفهان در سال‌های اخیر خاطرات خوبی دارم زیرا در عمل شاهد همدلی در فضای گفت‌وگو این جشنواره بودم.

این کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوانان اظهار کرد: در شهر اصفهان در کنار برگزاری جشنواره فضاهای خوبی برای عرصه گفت‌وگو، نقد و بررسی آثار جشنواره برای فیلم‌سازان فراهم می‌شد در واقع شهر اصفهان با تمام ظرفیت خود در بهتر برگزار کردن جشنواره آن‌هم با رویکرد فرهنگی و هنری تلاش کرده و توانسته است محیطی آرام و فرهنگی را برای برگزاری این جشنواره فراهم آورد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار