موقعیت فعلی شما : خانه/فرزند
246148
۱۱ مرداد ۱۴۰۱

چگونه به فرزندمان دارو بدهیم؟

یکی از کارهای دشوار برای بیشتر والدین، خوراندن داروهای لازم به فرزندانشان است. کارشناسان توصیه هایی در این رابطه دارند که به کار بستن آن ها می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

به گزارش کودک پرس ،امیلی گلاروم، متخصص زندگی کودک در موسسه قلب در بیمارستان کودکان لس آنجلس، توصیه هایی را برای دادن دارو به کودکان ارائه می دهد. به باور وی این بسیار مهم است که با کودکتان صادق باشید، دادن دارو را تمرین کرده، زمان مناسب را انتخاب کرده، برنامه ای تنظیم و اجازه دهید کودک جرعه جرعه از دارو بنوشد یا از نی استفاده کند.

به باور متخصصین، پنهان کردن دارو در غذا می ‌تواند باعث شود بچه‌ ها احساس فریب خوردگی کنند و نسبت به غذاهای مختلف حس  بی‌ اعتمادی  پیدا کرده و یا حتی تنفر ایجاد شود. کودک ممکن است متوجه شود که داروی او با غذا مخلوط شده است، و سپس ممکن است به طور کامل از خوردن آن غذا دست کشیده، یا بیشتر مراقب غذایی باشد که می‌خورد. البته اگر دارو را با غذا یا نوشیدنی مخلوط کنید، تا زمانی که وی از آن مطلع باشد اشکالی ندارد.

مطمئن شوید که کودکان از دلیل تجویز دارو آگاه هستند و در مورد اینکه چرا وی به دارو نیاز دارد با وی صادق باشید. به عنوان مثال، چیزی مانند ما در تلاشیم تا با این کار به زانوهای شما کمک کنیم احساس بهتری داشته باشند یا ما سعی کنید به معده شما کمک کنید تا احساس بهتری داشته باشد، به وی توضیح دهید.به گزارش سیناپرس، به خصوص اگر  داروی تجویز شده دارویی است که کودکتان باید طولانی مدت مصرف کنند، می تواند به آنها کمک کند تا درک و کنترلی روی آن پیدا کنند.

دکتر گلاروم پیشنهاد می کند یک برنامه ثابت زمانبندی دارویی ساخته و به آن پایبند باشید. توصیه می شود زمانی که برای انجام آن کار می کند، گزینه هایی را پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، به فرزندتان اجازه دهید داروی مایع را از طریق قطره چکان یا فنجان دریافت کند. یا با انتخاب آب یا آب میوه اجازه دهید تا یک قرص را ببلعد. زمان‌های مصرف دارو نیز ممکن است کمی انعطاف‌پذیر باشد، مانند اینکه به کودک اجازه دهید قبل یا بعد از حمام دارو را مصرف کند.

زمانی را برای تمرین مصرف دارو اختصاص دهید، به خصوص اگر قرار است کودکتان داروهایی به شکل قرص مصرف کند. ترس از خفگی می تواند یک مانع برای والدین و کودک محسوب شود. می توانید در ابتدا با آب نبات سایز کوچکتر تمرین کنید.

توصیه می شود اگر فرزندتان طعم یک داروی مایع را دوست ندارد، ممکن است به او اجازه دهید آن را در بخش‌های کوچک بنوشد، سپس هر دوز کوچک را با مقداری آب یا نوشیدنی که دوست دارد ترکیب کنید. بین دوزهای مصرفی، کمی پاداش، مانند کار روی یک کتاب رنگ آمیزی یا قرار دادن یک بلوک لگو روی یک ساختار، ارائه دهید.

یک جایگزین برای کودکی که با مزه دارو مشکل دارد، استفاده از نی است. این کار می تواند حواس پرتی خوبی ایجاد کرده و نیروی کافی و قوی برای بلع سریع قرص ایجاد کند. برای نوزاد نیز می توانید از یک سرنگ استفاده کرده و قطره هایی را بین گونه و زبان کودک بریزید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار