موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
246136
۱۱ مرداد ۱۴۰۱

آموزش درمان لکه‌های سفید پوست در کودکان

متخصص پوست گفت: لکه های سفید پیتریازیس آلبا بیشتر روی صورت کودکان ایجاد می‌شود که می‌تواند منشا قارچی داشته و پس از درمان دوباره عود کند.

به گزارش کودک پرس ،ربابه غیبی متخصص پوست، مو و زیبایی درباره کیسه‌های چربی اطراف چشم گفت: این ضایعات معمولا میلیا هستند و برخی مواقع هم ریشه ژنتیکی دارند که به صورت کیسه های سفید دور چشم ظاهر می‌شوند. این ضایعات توسط متخصص پوست تخلیه می‌شوند. احتمال عود این ضایعات که خیلی هم مهم نیستند وجود دارد. درمان این ضایعات معمولا با  لیزر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برای درمان قارچ پوست صورت چه کاری باید انجام داد؟ گفت: پیتریازیس آلبا به صورت لکه‌های سفید در صورت نمایان می‌شود و بیشتر در بچه‌ها شایع است و احتمال عود دارد. در بروز این لکه‌ها عامل قارچی هم می‌تواند دخالت داشته باشد. بیشتر در اثر خشکی ایجاد می‌شود و با درمان درست برطرف می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب بچه‌گانه در درمان این لکه ها بسیار موثر است.

متخصص پوست ، مو و زیبایی درباره کیست‌هایی که معمولا زیر پوست ظاهر می‌شوند گفت:  این کیست‌ها با روش کرایو از بین نمی‌روند. متخصصان پوست کیست را کرایو نمی‌کنند بلکه آن را با جراحی برمی‌دارند. اما گوشت اضافه کلوئید نیاز به درمان مکرر و حتی تزریق و کرایو دارد.

وی در پاسخ به اینکه منافذ باز پوست را چگونه باید از بین برد؟ آیا مزوژل برای بستن این منافذ کارایی دارد؟ اظهار داشت: مزوژل برای بستن این منافذ کارایی زیادی ندارد. برای منافذ باز می‌توان از کرم های حاوی اسیدهای میوه استفاده کرد که به مرور زمان منافذ را کوچک می‌کنند اما پس از مدتی با قطع کرم‌ها این منافذ به حالت اول بر می‌گردند. برای درمان قطعی باید از لیزر CO2 فرکشنال در چند جلسه استفاده کرد.

غیبی درباره انواع ضد آفتاب و  SPF مناسب آن گفت: بر اساس نوع پوست ضد آفتاب ها هم متفاوت هستند. ضد آفتاب بزرگسالان و کودکان با هم متفاوت است. کارآیی ضد آفتاب‌های رنگی و بی‌رنگ یکسان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار