موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
246097
۰۸ مرداد ۱۴۰۱

نرخ چاقی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی افزایش یافته است

آمار‌های منتشر شده جدید نشان می‌دهد نرخ چاقی در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی در حال افزایش است.

به گزارش کودک پرس ،برای نخستین بار، از میان هر ۵ کودک آمریکایی، بیش از یک نفر مبتلا به چاقی است. بر اساس یک تحلیل جدید که از یک پیمایش اطلاعاتی ملی در حوزه سلامت در آمریکا به انجام رسیده، از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ و باز از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نرخ چاقی میان کودکان ۲ تا ۵ سال، علاوه بر نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال افزایش یافته است.

طبق اعلام «آماندا استایانو» سرپرست این تحقیقات، این افزایش برای بچه‌های آمریکایی از هر نژاد و پیشینه قومی صادق بود. به گفته استایانو، مدیر آزمایشگاه رفتار‌های بهداشتی و چاقی کودکان در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون دانشگاه ایالتی لوئیزیانای امریکا نسبت کودکانی که چاقی داشته اند، از ۱۸ درصد در چرخه سال ۲۰۱۱ به ۲۲ درصد در چرخه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

وی گفت: آنچه هشداردهنده‌تر هست، این است که این داده‌ها تماما پیش از همه گیری کرونا جمع اوری شده اند و دیگر اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده اند، نشان می‌دهند کودکان به دلیل محدودیت‌ها بر رژیم غذایی و فعالیت هایشان در طول همه گیری [کرونا] وزنشان بالاتر رفته است.

او می‌گوید نگران است نگران است این آمار در نظرسنجی ملی بهداشت و تغذیه بدتر نیز شود. به گفته وی، چاقی پیامد‌های منفی قابل توجهی بر سلامتی مان دارد که می‌توان از سرطان تا دیابت، بیماری‌های قلبی، آسم، مشکلات مفصلی، افسردگی و اضطراب نام برد.

آماندا استایانو همچنین گفت: کودکان این بیماری‌ها را متحمل می‌شوند و بزرگسالان نیز هزینه‌های اضافی کودکانی را می‌پردازند که با این بیماری‌ها بزرگ می‌شوند و نیازمند درمان هستند. کودکانی که رژیم غذایی سالمی ندارند، در مدارس نیز عملکرد بدتری دارند و در نتیجه، چاقی بر هر بخش از زندگی کودک تأثیرگذار است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار