موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/تهران
246062
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

تهران | از اهداف اصلی شهرداری، ساماندهی کودکان کار است

شهردار تهران بیان کرد: به دنبال این هستیم تا کودکان کار را ساماندهی کنیم و بستری را فراهم کنیم تا این کودکان بتوانند در جامعه فعالیت کنند و آینده ایران را بسازند.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آئین افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب‌دیدگان اجتماعی با اشاره به قرارگاه اجتماعی گفت: تمامی دستگاه‌های متولی در این قرارگاه برای مأموریتی خاص جمع شدند تا خدمت را آغاز کنند.

وی ادامه داد: ما باید به معتادان خدمت کنیم و بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که معتاد متجاهر بر مدار خود قرار گیرد و بر همین اساس گام اول در قرارگاه اجتماعی را برای معتادان بنا نهادیم.

زاکانی تصریح کرد: هدف ما ترک دادن معتادان و بازگردان آنها به جامعه نبود بلکه در یک فرایند گسترده قصد بازآموزی معتادان در کنار توجه به خانواده آنها را دنبال کردیم.

شهردار تهران با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دیگر گفت: به دنبال این هستیم تا کودکان کار را ساماندهی کنیم و بستری را فراهم کنیم تا این کودکان بتوانند در جامعه فعالیت کنند و آینده ایران را بسازند.

وی با اشاره به مشارکت در تهران بیان کرد: برای تحقق هدف‌هایمان در قرارگاه اجتماعی ۱۴ دستگاه مشارکت داشتند و دست به دست یکدیگر دادند تا هدفی واحد محقق شود و این ظرفیت ایجاد شده در راستای جمع‌آوری و پذیرش معتادان باید تبدیل به فرهنگ شود.

زاکانی تصریح کرد: در گذشته اعتقادی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود نداشت و این ظلمی بزرگ به معتادان بود اما امروز اراده جمعی برای خدمت به معتادان، کودکان کار، متکدیان و… ایجاد شده است.

شهردار تهران گفت: مردم نوکر می‌خواهند و شایسته هستند تا نوکری‌شان را کنیم و باید به کمک نخبگان در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید وارد میدان شوند، گفت: مردم و سمن‌ها باید وارد میدان شوند و مشکلات و معضلات موجود را برطرف کنند و در این صورت می‌توان بهترین خدمت به شهروندان را داشت.

زاکانی گفت: این قول را می‌دهم که هدف ما خدمت به معتادان است. خود را متعهد به آنها و خانواده‌هایشان می‌دانیم و در مقابل از آنها می‌خواهم قول دهند تا درمان شوند و خودشان تلاش کنند تا به جامعه بازگردنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار