موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/کرمان
246048
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

کرمان | راه اندازی کمپین پیشگیری از غرق شدگی

دادخدا صادقی گفت: کمپین پیشگیری از غرق شدگی با محور آموزش و پیشگیری از بروز غرق شدگی برای گروه های در معرض خطر به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان در هفته اول مرداد ماه سال جاری که روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی است، برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس ،«دادخدا صادقی» با اشاره به کمپین پیشگیری از غرق شدگی، گفت: سازمان ملل متحد 25 جولای هر سال مصادف با 3 مرداد ماه را به عنوان روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی اعلام کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این رویداد جهانی فرصتی برای برجسته کردن تاثیر غم انگیز و عمیق غرق شدگی بر خانواده ها و جوامع و ارائه راه حل های نجات دهنده برای جلوگیری از آن است.

وی بیان کرد: کمپین پیشگیری از غرق شدگی با محور آموزش و پیشگیری از بروز غرق شدگی برای گروه های در معرض خطر به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان در هفته اول مرداد ماه سال جاری که روز جهانی پیشگیری از غرق شدگی است، برگزار می شود.

صادقی با اشاره به این که سالانه 236 هزار نفر در جهان دچار غرق شدگی می شوند‌، ابراز کرد: در سال گذشته 32 نفر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دچار غرق شدگی شدند که از این تعداد 21 نفر جان باختند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت غرق شدگی را یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ افراد 1 تا 24 ساله برشمرد و ادامه داد: کودکان زیر 5 سال بیشتر در معرض خطر هستند.

وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها، دریاچه ها، چاه ها، منابع آب خانگی و استخرهای شنا در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد.

صادقی در خاتمه با اشاره به برخی از راهکارهای پیشگیری از غرق شدگی، عنوان کرد: به داخل آبی که عمق آن را نمی دانید وارد نشوید، در اطراف استخر، حوض و چاه حفاظ نصب کنید، از ورود ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، مهارت شنا کردن را یاد بگیرید، کودکان نباید بدون همراهی فرد بزرگسال وارد آب شوند، با شناخت راهکارهای پیشگیری از غرق شدگی تا حدودی می‌توان از غرق شدن کودکان و نوجوانان جلوگیری کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار