موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
246020
۳۰ تیر ۱۴۰۱

قربانی شدن ۱۹ هزار کودک به دلیل مخاصمات جنگی در سال گذشته

نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و مخاصمات مسلحانه اعلام کرد که سال گذشته، ۱۹ هزار کودک در جهان قربانی مخاصمات مسلحانه شده اند.

به گزارش کودک پرس ،ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و مخاصمات مسلحانه در نشستی گفت: کودکانی که در سال گذشته در مناطق درگیری بوده اند با آزار و اذیت زیادی مواجه شده اند.

وی گفت که سازمان ملل نزدیک به ۲۴ هزار مورد نقض جدی حقوق کودکان را تایید کرده است که طی آنها بیش از ۱۹ هزار کودک  در این مخاصمات قربانی شده اند.

طبق گزارش  سازمان ملل، کودکان، در سال ۲۰۲۱ با تعداد بالای نقض های جدی حقوق خود روبرو هستند. سازمان ملل ۲۳ و ۹۸۲ نقض جدی حقوق کودکان را ثبت کرده است که شایع ترین آنها شامل کشتن و نقص عضو کودکان، عضو گیری و سوء استفاده از کودکان برای مقاصد نظامی و همچنین  محرومیت از دسترسی های بشردوستانه است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب سیستماتیک ترین و آشکارترین نقض حقوق کودکان در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) ادامه می دهد که سازمان ملل در سال ۲۰۲۱،  ۲۹۳۴ مورد نقض فاحش را علیه ۱۲۰۸ کودک فلسطینی در فلسطین اشغالی و نوار غزه ثبت کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، تعداد ۸۶ کودک فلسطینی را به قتل رساند و ۶۳۷ کودک فلسطینی را زندانی کرد که ۸۵ نفر از آنها در  زندان از سوی عوامل رژیم اسرائیل مورد بدرفتاری و نقض رویه قضایی قرار گرفتند که ۷۵ درصد آنها خشونت فیزیکی را گزارش کردند.

سازمان ملل همچنین ۲۲ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مدارس را تأیید کرده است.

سازمان ملل متحد همچنین تعداد ۲۷۴۸ مورد نقض جدی را علیه ۸۰۰ کودک یمنی از جمله تعداد زیادی کودک کشته و معلول ثبت کرده است.

در افغانستان نیز سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۲۱، تعداد ۲۵۷۷ مورد نقض جدی را علیه ۲۴۳۰ کودک، از جمله قتل و معلولیت، خشونت جنسی، آدم ربایی، عضو گیری، حمله به مدارس، به ویژه مدارس دخترانه، و ارعاب پرسنل آنها تایید کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار