موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/تهران
245991
۲۸ تیر ۱۴۰۱

ارائه آموزش‌های پیشگیری از اچ‌آی وی به کودکان کار و خیابان

حدود ۵ هزار و ۴۰۰ کودک کار و خیابان در سطح استان تهران زیر نظر حوزه اجتماعی بهزیستی سازمان دهی می‌شوند. به این افراد آموزش‌های لازم به کودکان ارائه می‌شود همچنین خدمات به خانواده این کودکان از طریق این دفاتر ارائه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،مسئول حوزه اعتیاد و ایدز معاونت امور پیشگیری و توسعه بهزیستی استان تهران گفت: یک طرح مشترک توسط دفتر اجتماعی و دفتر پیشگیری از آسیب‌ها با عنوان طرح پیشگیری از اچ آی وی در بین کودکان کار و خیابان انجام می‌شود. در این طرح به مسئولان، مددکاران و افرادی که با کودکان کار و خیابان در ارتباط هستند و کار می‌کنند آموزش خود مراقبتی جنسی داده می‌شود. همچنین آموزش‌هایی در خصوص غربال بیماری سل ارائه می‌شود، این مربیان این آموزش‌ها را فراگرفته و به کودکان کار و خیابان آموزش می‌دهند.

امیدی ادامه داد: از طریق همین آموزش‌ها توانسته‌ایم کودکانی را که به ایدز مبتلا هستند را نیز شناسایی کنیم. اگر این کودکان کمتر از ۱۰ سال سن داشته باشند درمان پروفیلاکسی برای این کودکان انجام می‌شود اگر بیش از ۱۵ سال داشته باشند درمان‌ای آر وی برای این کودکان متناسب تجویز و کودک مصرف می‌کند.

۲۸ یتیم ایدز در حال حاضر در باشگاه‌های مثبت خدمات دریافت می‌کنند

وی همچنین درباره یتیمان ایدز گفت: ۲۸ یتیم ایدز در حال حاضر در باشگاه‌های مثبت خدمات دریافت می‌کنند البته این آماری است که در باشگاههای مثبت تحت پوشش بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و ممکن است کودکانی تحت باشگاه‌های وزارت بهداشت باشند و یا اصلا به این مراکز تاکنون مراجعه نکرده باشند. این کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند. این کودکان خودشان مبتلا به اچ آی وی بوده و تحت درمان نیز هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار