موقعیت فعلی شما : خانه/فرزند
245985
۲۸ تیر ۱۴۰۱

بررسی راه‌حل ‌رفع ترس کودک از آمپول و واکسن

اکثر کودکان از آمپول می‌ترسند قبل از اینکه او را نزد پزشک ببرید از آمپول حرفی نزنید و اما او را نسبت به فواید واکسیناسیون آگاه کنید، همچنین می‌توانید عروسک محبوبش را به مطب ببرید.

به گزارش کودک پرس ،آمپول زدن و واکسیناسیون ممکن است به محافظت از بچه ها در برابر بیماری های مختلف کمک کند، اما آنها مطمئنا صدمه می بینند ؛ جای تعجب نیست که بیشتر کودکان از آمپول می ترسند – و این به این معنی نیست که آنها باید همیشه آمپول بزنند. در واقع، بسیاری از بچه های کوچک تا زمانی که 4 ساله شوند، بیش از 20 واکسن را زده اند.

راه‌حل و روش‌های صحیح برای رفع ترس کودک از آمپول

صحبت کردن مادر با کودک

حقیقت را بگویید:اگر کودکتان بپرسد که قرار است آمپول بزنند، الکی نگویید خیر. مطمئن شوید که آنها می دانند که این آمپول ها چیزی هستند که از آنها محافظت می کند. نگویید آمپول درد ندارد، به سادگی و صادقانه پاسخ دهید، بله، درد دارد، اما فقط برای چند ثانیه.

زیاد شلوع و فاش نکنید

قبل از مراجعه به پزشک، زیاد به فرزندتان گیر ندهید در عوض، به هیچ وجه چیزی نگویید، مگر آنکه بپرسند با این حال، اگر شما پاسخ را نمی دانید، می توانید بگویید:”ممکن است امروز نیاز داشته باشید، اما مطمئن نیستم که امروز انجام شود،”

رفع ترس کودک از آمپول با صحبت با فرزند

مبهم بودن همیشه خوب جواب می دهد – زمانی که به بچه ها می گویم که باید نمودار را ببینم تا متوجه شوم که آنها به واکسن نیاز دارند یا خیر، معمولا از عجله امتناع می کنم. اگر زیادی در مورد آمپول صحبت کنید، احتمالا کودکان را برای مراجعه به پزشک نگران و عصبی می کنید و نگرانی های او می تواند تا جایی که تا تمام وقت وحشت زده باشد، افزایش یابد.

والدین کودکان را در مطب پزشک نگه می‌دارند

جلوگیری از درد فیزیکی:بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که کرم بی حسی در حدود 20 دقیقه قبل از واکسن استفاده شود، چون می تواند پوست را بی حس کند.از پزشک خود بپرسید که کدام مارک را توصیه می کند ؛ در طی واکسیناسیون، با فشار دادن دست خود، ایجاد چهره های خنده دار، گفتن شوخی یا داستان، بازی کردن و یا صرفا خواندن آهنگ مورد علاقه اش، کودکتان را منحرف کنید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار