موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245890
۲۲ تیر ۱۴۰۱

میزان کودکان فقیر در شمال شرق انگلیس صعودی است

یک سازمان خیریه برای کودکان در انگلیس اعلام کرد، نسبت کودکان فقیر در مناطق شمال شرقی انگلیس، از لندن پیشی گرفت.

به گزارش کودک پرس ، یک سازمان خیریه برای کودکان در انگلیس اعلام کرد، نسبت کودکان فقیر در مناطق شمال شرقی انگلیس، از لندن پیشی گرفت و اکنون از هر ۵ کودک در این منطقه، ۲ کودک در فقر بزرگ می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، سازمان خیریه “فقر کودک را پایان دهید” (End Child Poverty) در انگلیس در پی یک بررسی اعلام کرد یک دهه کاهش کیفیت زندگی، بر فقر کودکان در این کشور افزوده و وضعیت بدتر در راه است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: پس از سال‌ها که لندن، پایتخت فقر و محرومیت کودکان انگلیس محسوب می‌شد، مناطق شمال شرقی این کشور در این زمینه، از لندن پیشی گرفته اند.

سازمان خیریه “فقر کودک را پایان دهید”، تدوین و اجرای راهبرد جدید ضد فقر در انگلیس را خواستار شده و هشدار داده است شمار زیادی از کودکان در انگلیس در لبه پرتگاه فقر قرار گرفته اند.

دولت انگلیس اعلام کرده است امسال یکهزار و دویست پوند به خانوار‌های فقیر کمک خواهد کرد، این سازمان خیریه می‌گوید این اقدام، مسکنی موقت است و نمی‌تواند پاسخگوی بحران افزایش هزینه‌های زندگی و گرانی‌ها باشد.

به نوشته گاردین، سقف صورتحساب برق و گاز در انگلیس که اکنون به رقم بی سابقه یکهزار و ۹۷۱ پوند در سال برای هر مصرف کننده افزایش یافته است، در ماه اکتبر قرار است به ۳ هزار و ۲۴۴ پوند برسد و در پایان سال جاری میلادی، ۳ هزار و ۳۶۳ پوند خواهد شد.

براساس گزارش نهاد‌های ناظر، فقر کودکان در منطقه ولز نیز از ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۴ درصد در سال گذشته افزایش یافته است. متوسط فقر کودکان در انگلیس، ۲۷ درصد است که این میزان در اسکاتلند، ۲۱ درصد و در ایرلند شمالی ۲۴ درصد است.

آنا ترولی (Anna Turley)، رئیس کمیسیون فقر شمال شرق (North East Poverty Commission) در انگلیس گفت: به جای این که وضعیت کودکان برابر شود، نابرابری برای کودکان و نوجوانان شمال شرق کشور، بیش‌تر شده است و دولت فعلی و آینده برای پیشگیری از بدتر شدن اوضاع باید به این موضوع توجه جدی کنند.

براساس گزارش سازمان خیریه “فقر کودک را پایان دهید” میزان فقر کودکان در شمال شرق انگلیس در سالیان اخیر، به سرعت افزایش یافته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۲۶ درصد بود و دومین منطقه فقیر به شمار می‌رفت در حالی که دو سال پیش به ۳۷ درصد و پارسال به ۳۸ درصد رسید.

در سالیان اخیر از ۱۱ منطقه انگلیس که بیش‌ترین افزایش کودکان فقیر را ثبت کردند، ۶ منطقه در شمال شرق انگلیس قرار داشتند که به ویژه در مناطق نیوکاسل، میدلزبورو (Middlesbrough)، ردکار و کلیولند (Redcar and Cleveland) و گیتس هد (Gateshead)، این میزان بیش‌تر افزایش یافت.

براساس این گزارش دستکم ۴۰ درصد از کودکان در یک سوم از مناطق شمال شرق انگلیس، در فقر به سر می‌برند.

به نوشته گاردین، در سطح ملی بیش‌ترین کودکان فقیر، در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند. در محله تاور هملتس (Tower Hamlets) در لندن، پارسال بیش از ۵۱ درصد از کودکان، در فقر بودند و بیش‌ترین فقر کودکان در یک حوزه انتخابیه مجلس این کشور، به حوزه بتنال گرین و باو (Bethnal Green and Bow) با ۵۶ درصد تعلق دارد.

هفته گذشته گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس به ریاست خانم استراود (Stroud) از حزب محافظه کار شکل گرفت و از دولت این کشور خواست تا طرح جدیدی برای مبارزه با فقر کودکان ارائه دهد، زیرا به گفته رئیس این گروه، دولت انگلیس، راهبردی برای این موضوع ندارد.

جاناتان اشورث (Jonathan Ashworth)، وزیر رفاه در دولت سایه انگلیس می‌گوید در حالی که هزینه‌های زندگی بالا می‌رود و خانوار‌ها بیش‌تر آسیب می‌بینند، اوضاع به سوی بدتر شدن پیش می‌رود.

وی می‌افزاید به جای ارائه راه حل ها، نامزد‌های رهبری حزب محافظه کار وعده‌های توخالی می‌دهند و می‌گویند میلیارد‌ها پوند از مالیات‌ها را خواهند کاست و آنان با کاهش کمک‌های دولتی، شمار بیش تری از کودکان این کشور را فقیر خواهند ساخت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار