موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245856
۲۱ تیر ۱۴۰۱

آثار مخرب بر کودکان در اثر درگیری های جهان

سازمان ملل در گزارش سالانه خود درباره کودکان و درگیری های مسلحانه (CAAC) منتشرشد، نوشت: درگیری های مختلف در سراسر جهان آثار مخربی بر کودکان سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ داشته است.

به گزارش کودک پرس ،تارنمای سازمان ملل متحد نوشت: خطراتی که در این گزارش تشریح شده است شامل تشدید درگیری ها، کودتاهای نظامی، تصرف ها، درگیری های جدید و ادامه دار و موارد متعدد نقض حقوق بین المللی می شود.

درگیری های مرزی و خشونت درون شهری همچنین به ویژه در حوضه دریاچه چاد و مناطق ساحل مرکزی تاثیراتی در حفاظت ازکودکان داشته است.

این گزارش بر حدود ۲۴ هزار مورد نقض حقوق کودکان یعنی به طور میانگین هر روز ۶۵ مورد نقض حقوق آنها اشاره می کند.

کشتار و ناقص کردن کودکان جدی‌ ترین خشونت علیه آنها بوده و استخدام کودکان و ممانعت از دسترسی آنها به کمک های بشردوستانه در رده بعدی قرار داشته است.

بیشترین موارد خشونت علیه کودکان در سال ۲۰۲۱ در کشورهای افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیوینستی، سومالی، سوریه و یمن بوده است.

اوکراین در میان مناطق نگران کننده جدید

بر اساس گزارش سازمان ملل دو نوع از موارد نقض حقوق کودکان در سال ۲۰۲۱ افزایش شدیدی را نشان داده و شامل آدم ربایی و خشونت جنسی می شود که هر دو ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حمله ها به مدارس و بیمارستان‌ ها نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد که با مشکلات ناشی از  همه‌گیری کرونا تشدید شده است. بیش از ۲۸۰۰ کودک به دلیل ارتباط واقعی یا ادعایی با طرف های درگیر بازداشت شدند که آنها را به ویژه در برابر شکنجه، خشونت جنسی و سایر آزارها آسیب پذیر می کند.

اتیوپی، موزامبیک و اوکراین به عنوان موقعیت ‌های نگران‌کننده به فهرست کشورهای درج شده در گزارش سالانه دبیرکل اضافه شده‌اند که تاثیر قابل توجه درگیری ها در این مناطق بر کودکان را نشان می دهد.

سازمان ملل: درگیری‌های جهان آثار مخربی بر کودکان داشته است

علاوه بر این، دبیرکل سازمان ملل درخواست نظارت بیشتر برموارد نقض و تخلفات علیه کودکان در منطقه ساحل مرکزی را ارائه کرده است. دبیرکل در سال ۲۰۲۰ درخواست  مشابهی را برای رسیدگی به چنین مواردی در منطقه حوضه دریاچه چاد کرده بود.

در این گزارش تاکید می شود در مجموع ۲۳ هزار و ۹۸۲ مورد تخلف جدی علیه کودکان انجام شده که برای ۱۵ درصد از آنها عاملانی شناسایی نشده اند که این امر پاسخگویی های بعدی را با چالش مواجه کرده است.

این گزارش نشان داد که ۸ هزار و ۷۰ کودک به طور فزاینده ای در اثر بقایای مواد منفجره جنگ، بمب های دست ساز (IED) و مین کشته یا معلول شده اند.

استخدام  و استفاده از کودکان همچنان ادامه داشته به طوری که در سال ۲۰۲۱ این موضوع بر ۶ هزار و ۳۱۰ کودک تاثیر داشته است.

این گزارش همچنین بر محدودیت ۳ هزار و ۹۴۵ کودک از دسترسی به کمک های بشردوستانه صحه گذاشت که در برخی زمینه‌ها، محدودیت‌های دسترسی و امنیتی، حتی تلاش‌های راستی‌آزمایی را برای همه موارد نقض جدی حقوق کودکان مختل می‌کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار