245833
۱۸ تیر ۱۴۰۱

سیستان و بلوچستان | دو کودک 10 و 8 ساله؛ قربانیان جدید رودخانه سرباز

چند روز پس از غرق شدن ابوبکر چیر، کودک شش ساله سیستان و بلوچستانی در گودال آب، این‌بار نوبت رودخانه سرباز در همین استان بود که جان دو کودک ۱۰ و هشت ساله را بگیرد

به گزارش کودک پرس ،چند روز پس از غرق شدن ابوبکر چیر، کودک شش ساله سیستان و بلوچستانی در گودال آب، این‌بار نوبت رودخانه سرباز در همین استان بود که جان دو کودک ۱۰ و هشت ساله را بگیرد. معیدا… رسولی و یوسف ایران‌پناه دو قربانی جدید حادثه غرق‌شدگی کودکان در روستا هستند که هنوز قدمی برای ایمن‌سازی نقاط آبگیر و خطرناک در روستاهای مختلف برداشته نشده است.

سه روز پیش بود که باران باریدن گرفت و رودخانه سرباز هم پر از آب شد. ریزش باران برای اهالی روستا نعمت بود و بابت آن خدا را شکر می‌کردند اما برای دو نفر از کودکان روستا، خوش‌یمن نبود. نواب ایران‌پناه، دایی معیدا… درباره نحوه وقوع این حادثه به جام‌جم گفت: «هر دو کودک از اقوام من هستند. معیدا… خواهرزاده‌ام و یوسف هم پسرعمه‌ام است.

سه روز پیش باران آمد و رودخانه سرباز طغیان کرد. روز حادثه، ساعت ۳ بعد‌از‌ظهر بود که معیدا… و یوسف تصمیم گرفتند برای آب‌تنی به رودخانه سرباز کلات بروند که پس از بارش باران، آب زیادی در آن جمع شده بود. آب رودخانه چون گل‌آلود شده بود، عمق آن هم مشخص نبود و برای همین وقتی بچه‌ها وارد رودخانه شدند، پایشان در گل رودخانه گیر کرد و غرق شدند. آن روز متاسفانه هیچ بزرگ‌تری هم همراه بچه‌ها نرفته بود که اگر اتفاقی افتاد  کمک‌شان کند.»

او در مورد نحوه کشف پیکر بچه‌ها پس از غرق شدن آنان ادامه داد: «همسر پسر‌عمه‌ام چون فوت کرده بود، در آن حوالی رفت‌و‌آمد وجود داشت. برادرم هم جزو شرکت‌کنندگان در مراسم بود که متوجه شد چیزی روی آب است و وقتی نزدیک‌تر شد، متوجه معیدا… و یوسف شد که روی آب آمده بودند. هر دو را از آب خارج کرد و چون اینجا امکانات درمانی خوب و آمبولانس وجود ندارد، هر دو با خودروی شخصی به بیمارستان ایرانشهر منتقل شدند اما متاسفانه هر‌دو از دنیا رفته بودند.

این تنها حادثه روستای ما نیست و چند سال پیش هم دو دختر‌عمه پنج و شش ساله ‌در آن غرق شدند. اگر حداقل امکانات رفاهی و تفریحی در روستای ما وجود داشت و بچه‌ها مجبور نمی‌شدند برای گذران اوقات‌فراغت‌شان به رودخانه بروند، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد و خانواده‌ها داغدار نمی‌شدند.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار