245793
۱۴ تیر ۱۴۰۱

دستگیری عاملان کودک آزاری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری خبر داد و گفت: عاملان تولید و انتشار محتوای کودک آزاری در فضای مجازی که موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده بودند، با تلاش کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کودک پرس ،سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: برابر پایش و رصدهای انجام گرفته در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا کلیپی را که در آن افرادی با ترغیب پسر بچه خردسالی به استعمال دخانیات و مصرف مواد مخدر از وی اقدام به فیلم برداری می‌کردند، مشاهده کردند.

وی افزود: با انتشار گسترده فیلم کودک آزاری در سطح رسانه‌ها و جریحه دار شدن احساسات عموم مردم  و حجم بالای گزارشات کاربران در فضای مجازی مبنی بر رسیدگی و برخورد با عاملان تولید و انتشار فیلم مذکور، پلیس فتا حسب وظایف خود رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستورات لازم پیرامون موضوع پرونده قضایی برای فرد یا افراد دخیل در تولید و انتشار کلیپ کودک آزاری تشکیل شد.

محمودی افزود: پس از اقدامات فنی و تخصصی توسط افسران سایبری پلیس فتا، مخفیگاه متهمان در سطح استان شناسایی و بلافاصله در یک عملیات سریع و موفق، مجرمان سایبری دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

وی گفت: پس از دستگیری متهمان و اخذ اظهارات آن‌ها مشخص شد عاملان تولید و انتشار کلیپ استعمال دخانیات پدر کودک بود.

وی گفت: پس از ابراز ندامت و پشیمانی متهمان پرونده از اعمال خود که موجب آزرده خاطر شدن عموم هموطنان شده بودند، پرونده قضایی آن‌ها تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: هر شخصی که بخواهد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تولید و انتشار کلیپ‌های آزار و اذیت کودکان و یا سایر محتوای غیرقانونی موجب تشویش اذهان عمومی و آزرده خاطر شدن هموطنان شوند پلیس فتا با قاطعیت در چهارچوب قانون با این افراد برخورد خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار