245774
۱۳ تیر ۱۴۰۱

آذربایجان شرقی | ضرورت احداث پارک کودک و نوجوان در تبریز

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پارک کودک و نوجوانان در تبریز وجود ندارد و شهربازی‌ها برای این رده‌های سنی مناسب‌سازی نشده است.

به گزارش کودک پرس ،حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر در صحن علنی شورای اسلامی تبریز اظهار کرد: در شهر تبریز بیش از ۲۵۰ پارک وجود دارد که صرفاً تنها برای پیاده روی و اوقات فراغت استفاده می‌شود در حالی که می‌توانیم از چنین فضاهای موجود، استفاده‌ بیشتری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم با ایجاد تم‌، پارک‌هایی با موضوع مشخصی در اختیار شهروندان قرار دهیم. به طور مثال، پارک هوشمند می‌تواند حوزه‌های مختلف هوشمندسازی در مدیریت شهری را آموزش دهد.

وی بیان کرد: حتی می‌توانیم یک پارک تحت عنوان پارک لی‌لی‌پوت برای کوتاه‌قامتان احداث کنیم تا به عنوان یک برند گردشگری نیز مطرح شود.

زعفرانچی‌لر با اشاره به احداث پارک ورزش، توضیح داد: احداث پارک ورزش علاوه بر معرفی انواع ورزش‌ها، فضای سالمی را نیز برای ورزشکاران فراهم می‌کند.

وی گفت: احداث پارک غذا، خوراک، هنر و هم‌چنین پارک گیاهان دارویی می‌تواند محل معرفی انواع غذاهای محلی و تولید و عرضه گیاهان دارویی باشد.

وی افزود: احداث پارک‌های مذهبی نیز می‌تواند در ارائه آموزه‌های دینی را در قالب‌های مختلف به مخاطب ارزشمند باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: متأسفانه در شهر تبریز، پارک کودک و نوجوان نداریم و شهربازی‌ها مختص بزرگسالان بوده و برای کودکان مناسب نیست در حالی که باید المان، چیدمان و رنگ آمیزی پارک باید برای کودکان مناسب باشد.

به گزارش ایسنا، یک فوریت طرح حجت‌الاسلام زعفرانچی‌لر برای ایجاد عنوان هویتی و فرهنگی برای پارک‌های شهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی تصویب شد و به کمیسیون‌های ورزش، فرهنگی و برنامه و بودجه ارجاع شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار