موقعیت فعلی شما : خانه/اصفهان/فرهنگ و رسانه
245745
۱۲ تیر ۱۴۰۱

بهترین گزینه برای برگزاری جشنواره فیلم کودک، شهر اصفهان است

نویسنده و منتقد سینما گفت: شهر اصفهان صلاحیت خود را برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان ثابت کرده و برگزاری این رویداد هنری در شهری دیگر، به ضرر سینمای کودک خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ،سیاوش گلشیری اظهار کرد: بیست و دو دوره از سی‌وچهار دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در اصفهان برگزار شده و در تمامی این سال‌ها، این شهر به عنوان محلی که ظرفیت برگزاری این رویداد هنری را داشته، میزبان خوبی برای آن بوده و تیم اجرایی اصفهان نیز تجربه لازم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: اصفهان به خوبی ظرفیت‌های برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارد و با تیم اجرایی تهران نیز هماهنگی لازم را دارد؛ این شهر به خصوص در سال‌های اخیر ظرفیت‌های لازم از لحاظ برگزاری جشنواره، کیفیت و تعداد سینما را ایجاد کرده و واقعاً حیف است که این ظرفیت نادیده گرفته شود و باز به دنبال آزمون و خطا باشیم.

نویسنده و منتقد سینما افزود: اصفهان از لحاظ پتانسیل و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد که این هم نکته مثبتی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در این شهر است.

گلشیری ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز حمایت خوبی از فیلمسازان داشته و در اثر این حمایت‌ها، کارگردان‌های جوان در عرصه فیلمسازی رشد پیدا کردند و به خاطر اعتمادی که شده، فیلمسازان خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله کودک، به سینمای ایران معرفی شدند.

وی گفت: مشکل سینمای کودک با تغییر شهر برگزاری جشنواره عوض نمی‌شود و باید فکری ساختاری برای آن کرد، متأسفانه با زمزمه‌های رفتن جشنواره از اصفهان و آزمون و خطای دوباره، مشکلی حل نمی‌شود.

مدرس انجمن سینمای جوان افزود: در بیست و دوره برگزاری این جشنواره، اصفهان صلاحیت خود را ثابت کرده و رفتن به سراغ گزینه‌های دیگر، مطمئناً به ضرر سینما و سینمای کودک خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار