موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245648
۰۸ تیر ۱۴۰۱

سازمان‌های جهانی از جان‌باختن کودکان افغانستانی بر اثر زلزله ابراز نگرانی کردند

زلزله‌ای که چهارشنبه شب هفته گذشته در ولایات مشرقی افغانستان به وقوع پیوست، از کودکان نیز قربانی گرفته است، که این قربانی‌ها نگرانی سازمان‌های جهانی را در پی داشته است.

به گزارش کودک پرس ،محمد ایویا، مسئول صندوق حمایت کودکان سازمان ملل در افغانستان با ابراز نگرانی از وقوع این حادثه و جان باختن کودکان می‌گوید در حادثه مذکور بیش از ۱۲۰ کودک جان باخته و ۶۷ تن دیگر زخمی شده اند.

ایویا افزود: بر اساس گزارش‌ها، شهرستان گیان استان پکتیکا، بیشترین آمار تلفات کودکان را در پی دارد که اکنون کودکان و نوجوانان در معرض خطر جدایی از خانواده‌های خود قرار دارند.

کودکان افغانستانی حتا بدون آسیب زمین لرزه هم، ممکن بعضی شان سالم نباشند در ولایت کنر نیز، شماری از کودکان به دلیل مشکل کم خونی به شفاخانه این ولایت برای تزریق خون مراجعه کردند.

یکی از این کودکان گفت: ما توانایی مالی تزریق خون را نداریم باید مساعدت صورت گیرد تا بتوانیم بهتر درمان شویم.

فعالان حقوق کودکان نیز نگران کودکانی هستند که برای همیشه با خانواده‌های شان خداحافظی کرده و اعضای فامیل خود را در حادثه زلزله از دست دادند.

مریم آروین، فعال حقوق کودکان گفت: باید هرچه زودتر به کودکان بازمانده ناشی از زلزله و تمام کودکانی که در وضعیت خوبی قرار ندارند توجه صورت گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار