موقعیت فعلی شما : خانه/فعالان و چهره ها
245622
۰۸ تیر ۱۴۰۱

مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا همکاری می کنند

نشست تفاهم بین مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا با محوریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با هدف هم‌افزایی بخش‌های مختلف در تولید محتوای آموزشی و آگاهی رسانی برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،سعید پورابوالقاسم معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که حفظ امنیت و رعایت حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی برای مرکز بسیار مهم است و برنامه‌های متنوعی برای حفظ این 2 مهم داریم، تلاش می‌کنیم تا با ایجاد بسترهای مناسب به هم‌افزایی بخش‌های مختلف تولیدکننده محتوا برای این قشر حساس کمک کنیم.

وی امن بودن محیط مجازی برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین دغدغه‌های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی عنوان کرد.

پورابوالقاسم با اشاره به اینکه بر طبق اسناد بالادستی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای حفظ امنیت کودکان و نوجوانان وظایف محوری دارد اظهار امیدواری کرد: مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان که بیش از یکسال است در مرکز فعال شده با استفاده از ظرفیت ارزشمند حضور متخصصان خود بتواند در راستای طرح‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با فتا همکاری‌های قابل توجهی داشته باشد.

همچنین مسعود نظری‌منش رییس مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان در حاشیه این نشست گفت: همکاری مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا نخستین بار در بهمن ماه ۱۴۰۰در جریان برگزاری اولین پویش ملی کودک سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شکل گرفت و در آن قالب مجمع با پلیس فتا همکاری کرد تا پیام‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی خود را مستقیما به جامعه هدف کودک و نوجوان برساند.

وی تصریح کرد: در جریان این همکاری، چندین هزار کاربر پلتفرم‌های عضو مجموعه کودک در پویش ملی کودک سایبری مشارکت کردند و با ترویج محتواهای آماده پلیس فتا درون فضای مجازی توانستند بازدید قابل توجهی بگیرند که امروز به گفته نماینده پلیس فتا تا ۳۵۰ هزار بازدید به دست آمده است.

نظری منش با اشاره به اینکه به دلیل کمبود زمان در سال 1400 از تصمیم‌گیری تا اجرای آن پویش، امکان و فضایی برای تولید محتوا نبود افزود: تلاش می‌کنیم با مشارکت همه اعضای مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان محتواهایی در راستای اهداف و ماموریت‌های ترویجی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی پلیس فتا تولید کنیم.

رییس مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان با تاکید بر کارآمد بودن شرکت‌های خبره و باتجربه مرتبط با کودک و نوجوان مجمع برای پلیس فتا خاطر نشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد تعدادی کتاب صوتی و دیجیتال در آینده نزدیک و در راستای اهداف ارزشمند پلیس فتا آماده کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن اینگونه همکاری‌ها گفت: اعضای مجمع پیش از اینها به این حقیقت پی برده بودند که کودکانمان در مواجهه با فضای مجازی هم از نظر اطلاعاتی و هم از نظر شخصیتی تجربه بلوغ زودرس دارند و به همین دلیل چنین همکاری‌هایی برای آگاه سازی نسل جوان و آینده کشورمان بسیار ضروری است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار