245566
۰۵ تیر ۱۴۰۱

افسردگي کودکان؛ از نتایج افزايش ساعات استفاده از رايانه و تلفن همراه

از اتفاقات ناخوشایند در دوران پسا کرونا ادامه وابستگی بیش از حد کودکان به رایانه و تلفن‌های همراه بوده که اين باعث افسردگي شديد براي کودکان شده است.

به گزارش کودک پرس ،یکی از اتفاقات ناخوشایند در دوران پسا کرونا ادامه رفتار‌ها و وابستگی بیش از حد کودکان به رایانه و تلفن‌های همراه بوده و این امر باعث شده آن‌ها دچار افسردگی و رفتار‌های توأم با خشونت شوند.

وابستگی به تلفن همراه با توجه به جاذبه‌های آن موجب شده بسیاری از افراد به خصوص کودکان و نوجوانان در صورت فقدان این وسیله ارتباطی به افسردگی و اضطراب پیدا و پنهان دچار شوند.کارشناسان می‌گویند: ماهیت ابزار و دستگاه‌های الکترونیکی برقراری ارتباط سیگنالی با مخاطب است و به همان میزان که فرستنده است همان مقدار مشترک خود را به نوعی وابسته خطوط ارتباطی و فضا‌های مجازی می‌کند.

امروزه استفاده از تلفن همراه نسبت به تلویزیون سبقت گرفته به نحوی که با افزوده شدن به شرکت‌های مخابراتی و رقابت در ارائه تسهیلات بسته‌های اینترنتی، می‌توان مخاطبان روز افزون این وسیله ارتباطی را به خوبی مشاهده کرد.

بر همین اساس تلفن‌های همراه به بخش جدایی ناپذیری از زندگیِ نه تنها افراد بالغ بلکه کودکان تبدیل شده و کودکان ۶ ساله و حتی در برخی از خانواده‌ها خردسالان دو تا پنج سال هم مشترک این وسیله ارتباطی شده اند و از این رو ضرورت دارد آثار و تبعات استفاده از این وسیله به طور جدی از سوی مسئولان به آگاهی مردم رسانده شود.

متاسفانه در دسترس بودن تلفن همراه موجب شده که این وسیله ارتباطی به راحتی در اختیار هر فردی قرار گیرد و به عنوان یک منبع ذخیره اطلاعات به جزیی از وسایل شخصی ضروری افراد تبدیل شود؛ به نحوی که فقدان آن موجب شده با توجه به وابستگی زیاد به آن، فرد به دنبال گمشده خود احساس افسردگی کند.

استفاده مستمر و بیش از حد از تلفن همراه ضعف بینایی و اعصاب کاربران را به دنبال خواهد داشت به نحوی که کاربران همیشگی کامپیوتر و تلفن همراه که زمان زیادی صرف ارسال یا دریافت پیام می‌کنند، مجبورند به چشم خود فشار وارد کنند و این رویه به مرور منجر به ضعیف شدن چشم و کاهش قدرت تمرکز افراد به خصوص کودکان و نوجوانان خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار