موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245546
۰۴ تیر ۱۴۰۱

برگزاری مسابقه قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در پنج کشور افریقایی

مرکز مطالعات آفریقا وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی آزمونهای اولین مسابقه قرآنی در پنج کشور افریقایی (موریتانی، سنگال، نیجریه، مالی و تانزانیا) را برگزار کرد.

به گزارش کودک پرس ،سعد ستار الشمری، مدیر این مرکز گفت: این مسابقه نیمه ماه مبارک رمضان به صورت اینترنتی برگزار شد و هدف آن ترغیب کودکان و نوجوانان در کشورهای آفریقایی به حفظ سوره های کوتاه قرآن کریم است.

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت مشخص برای حفظ اکنون با همکاری مرکز قرآن الکریم در نجف اشرف وابسته به آستان قدس عباسی انجام آزمونهای ویژه مسابقه از طریق کمیته قرآنی تخصصی در زمینه حفظ و احکام آن را آغاز کردیم‌.

الشمري گفت: در این مسابقه ۱۵۰ رقابت کننده در گروه‌های سنی (۶-۱۵) سال از پنج کشور آفریقایی شرکت کردند که بر اساس تعداد کشورهای شرکت کننده به پنج گروه با حضور ۳۰ رقابت کننده در هر روز تقسیم شدند. بعد از پایان برگزاری آزمونها اسامی برگزیدگان بر اساس شرایط مسابقه اعلام و جوایز نقدی به همراه گواهی شرکت به آنها اهدا می شود.

شایان ذکر است، مرکز مطالعات آفریقا برگزاری برخی فعالیت‌ها و برنامه های فکری و فرهنگی مرتبط با قاره آفریقا را ادامه می دهد از جمله این مسابقه که دایره ارتباط با کشورهای آفریقایی را توسعه می دهد و در تربیت حافظان قرآن از بین کودکان و نوجوانان سهیم است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار