موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245536
۰۴ تیر ۱۴۰۱

83 دقیقه؛ میزان تماشای تلویزیون و رایانه توسط کودکان و نوجوانان جهان در دوره شیوع کرونا

کودکان در زمان شیوع بیماری کرونا روزانه 83 دقیقه را پای صفحات دیجیتالی گذرانده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،بر اساس اولین بررسی جهانی، زمان استفاده از صفحه نمایش در طول همه‌گیری کووید19 در بین دانش آموزان دبستانی، به طور متوسط یک ساعت و 20 دقیقه بیشتر در روز بوده است.

به گفته محققان، افزایش شدید زمان استفاده از صفحه نمایش با رژیم غذایی ضعیف در کودکان، سلامت چشم ضعیف، بدتر شدن سلامت روان از جمله اضطراب و مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری، تحریک پذیری و افزایش دفعات کج خلقی مرتبط است.

این یافته‌ها درخواست‌هایی را برای اقدام برای مهار اثرات مضر بر سلامت میلیون‌ها کودک برانگیخته است.

بیشترین افزایش روزانه در زمان تماشای صفحه در میان افراد بین 6 تا 10 سال بود. اما طبق گفته محققان دانشگاه آنگلیا راسکین که رهبری تجزیه و تحلیل جهانی مطالعات را برعهده داشتند، این افزایش قابل توجه در بین تمام گروه های سنی از جمله بزرگسالان مشاهده شده است.

محققان دریافتند که به طور کلی زمان بیشتری که صرف تماشای نمایشگرهایی مانند تلویزیون یا رایانه می شود با تأثیر منفی بر رژیم غذایی، خواب، سلامت روان و سلامت چشم مرتبط است.

دانش آموزان دبستانی بیشترین افزایش را با 83 دقیقه در روز ثبت کردند. در رده بعدی بزرگسالان با 58 دقیقه و نوجوانان (11 تا 17 سال) با 55 دقیقه بودند. کودکان زیر پنج سال با 35 دقیقه افزایش کمترین زمان نمایش را داشتند، اگرچه حتی این افزایش نیز ناچیز محسوب نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار