موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245473
۰۱ تیر ۱۴۰۱

جایزه «پن پینتر» به «مالوری بلک‌من» تعلق گرفت

«مالوری بلک‌من» به عنوان نخستین نویسنده ادبیات کودک و نوجوان موفق به کسب جایزه ادبی «پن پینتر» شد.

به گزارش کودک پرس ،هیات داوران جایزه ادبی «پن پینتر» در سال ۲۰۲۲ در نهایت رمان «دنیاهای تخیلی پویا» نوشته «مالوری بلک‌من» رابه عنوان برنده این جایزه معرفی کردند تا برای نخستین بار این جایزه به یک نویسنده ادبیات کودک و نوجوان برسد.

در بیانیه‌ای هیات داوران این جایزه ادبی آمده است: «مالوری جهان‌های تخیلی پویایی خلق کرده است که در آن قهرمانان او با مسائل بی‌عدالتی و چالش‌های آن به گونه‌ای زندگی می‌کنند که کاملاً درگیرکننده است، زیرا او بیش از هر چیز یک داستان‌نویس فوق‌العاده است».

«مالوری بلک‌من» که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ملک‌الشعری کودکان بوده است، نگارش بیش از ۷۰ کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را بر عهده داشته است که مهم‌ترین آن مجموعه رمان‌های «Noughts & Crosses» است که بین  سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ در شش جلد منتشر شده است.

جایزه «پن پینتر» د سال ۲۰۰۹ به نام نمایشنامه‌نویس برنده نوبل «هارولد پینتر» راه‌اندازی شده است. این جایزه پیش‌تر به چهره‌های سرشناسی چون «حنیف قریشی»، «تونی هریسون»، «کارول آن دافی»، «تام استوپارد»، «ماگارت اتوود» و «چیماماندا انگوزی آدیچی» اعطا شده است. این جایزه توسط انجمن قلم بریتانیا به نویسنده‌ای با «شایستگی ادبی برجسته» که مقیم بریتانیا، ایرلند یا کشورهای مشترک المنافع است اعطا می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار