موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
245444
۳۱ خرداد ۱۴۰۱

تمدید جشنواره «کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان»

جشنواره «کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان» تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

به گزارش کودک پرس ،کیمیا امینی، مدیر دبیرخانه اولین جشنواره کتاب‌های اقتباس ادبی کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی اعلام کرد: از آغاز اعلام فراخوان این دو جشنواره ملی تا کنون، نزدیک به صد و پنجاه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.تاریخ نهایی ارسال آثار کودک و نوجوان به جشنواره ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

مهدخت پورخالقی چترودی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی جشنواره هم گفت: همراه با پایش ابتدایی آثار رسیده به دبیرخانه، مرحله اولیه داوری در هفته اول تیرماه آغاز می‌شود.

این جشنواره با همت مریم جلالی، رئیس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برپا شده است.

بر اساس این گزارش، از آن‌جایی که ادبیات کلاسیک و اقتباس از آن در ساخت بنیان‌های فکری کودک و نوجوان تاثیرگذار است و نگاه آن‌ها را به زندگی گذشتگان معطوف کرده و راه‌گشایی برای زندگی آینده آن‌ها می‌شود لذا توجه به این امر مهم همت اهالی این حوزه را می‌طلبد از این رو رییس کارگروه ادبیات کودک و نوجوان انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شکل‌گیری جشنواره اقتباس را پس از اولین جشنواره موفق داستان‌های دینی کودک و نوجوان لازم و ضروری دانست تا مانع اقتباس‌های ادبی شتاب‌زده و بی‌کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان کشور شود.

این جشنواره فرصتی است تا بتوان کاستی‌های موجود در حوزه ادبیات اقتباسی کودک و نوجوان را پس از انتخاب آثار به صورت علمی بازیابی و اعلام کرد. پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه، تاکنون ناشرانی چون پرتقال، مهرستان، انتشارات کودکان، رود آبی، سوره‌مهر، نشر ثالث و انتشارات مدرسه برخی کتاب‌های اقتباسی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار