موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
245413
۳۰ خرداد ۱۴۰۱

۷۶ نمایش در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می شود

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۷۶ نمایش در شهرستان های استان همدان اجرا می شود.

به گزارش کودک پرس ،۷۶ اثر در کل جشنواره اجرا دارند که ۷۰ درصد آثار از استان‌ها و ۳۰ درصد آمار به تهران اختصاص دارد.

امیر مشهدی عباس افزود: بخش زیر ۱۸ سال، بخش فراگیر و بخش نمایش‌های ایرانی با هدف استانداردسازی به جشنواره بیست و هفتم اضافه شدند.

دبیر بیست هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه تلاش ما برای مشارکت اکثریت خانواده تئاتر در جشنواره بسیار بوده است،تصریح کرد: امسال به همت دبیرخانه و ستاد برگزاری، در قالب کتابی فعالیت ۲۶ دوره گذشته منتشر شده است.

وی درباره بخش ملل جشنواره  هم گفت: به خاطر تغییر زمان برگزاری جشنواره تنها ۳ اثر در این دوره حضور دارند.

به دلیل شرایط کرونایی فیلم اجرا‌های جشنواره تهیه و همزمان با ایام برگزاری به صورت آفلاین در تلویزیون تئاتر ایران پخش می‌شوند.

برگزاری مراسم یادبود زنده‌یادان محمدرضا الوند و کریم اکبری مبارکه و  قدردانی از مریم کاظمی، مهدی فرشیدی سپهر و باغبانی هنرمند تئاتر کودک و نوجوان همدان از برنامه‌های ویژه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است.

در بیست و هفتمین دوره ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی حضور خواهند داشت، ۵۰۰ اثر از گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه‌های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می‌کنند.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن یکم تا ششم تیرماه میزبان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار