موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
245392
۲۸ خرداد ۱۴۰۱

آشنایی با کم سن ترین نویسنده جهان

توانایی نوشتن برای بعضی از کودکان در همان سال‌های اولیه زندگی‌شان شکل می‌گیرد. بسیاری از کودکان از سنین پایین به خواندن و نوشتن علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ،

توانایی نوشتن برای بعضی از کودکان در همان سال‌های اولیه زندگی‌شان شکل می‌گیرد. بسیاری از کودکان از سنین پایین به خواندن و نوشتن علاقه نشان می‌دهند. بعضی از آنان نویسندگان بسیار خوبی هستند اما والدین و جامعه آن‌ها را جدی نمی‌گیرند. ولی اوضاع برای بلا جی دارک 5 ساله فرق می‌کند. او توانسته کتاب خود را چاپ کند.

دختر پنج ساله بریتانیایی با انتشار کتابی که خودش نوشته و تصویرسازی کرده بود توانست رکورد جهانی گینس را بشکند. بلا جی دارک با فروش بیش از هزار نسخه از کتابش رکورد کم‌سن‌ترین زن نویسنده جهان را به دست آورد.

دارک که اسم کتابش «گربه گمشده» است توانست با کمک مادرش، چلسی سایم، کتاب را بنویسد و تصاویرش را خودش بکشد. این کتاب را انتشارات جینجر فایر در پورتلند منتشر کرده است.

کارشناسان گینس این رکورد را تأیید کردند. مادر این دختر بااستعداد گفت: «در ابتدا که دخترم این موضوع را مطرح کرد خیال کردیم که فقط می‌خواهد سرگرمی جدیدی داشته باشد ولی او در رسیدن به هدفش بسیار جدی بود. هم من و هم پدرش به او افتخار می‌کنیم. داستان این کتاب درباره گربه‌ای است که بیرون می‌رود و گم می‌شود. این گربه متوجه می‌شود که نباید بدون مادرش از خانه بیرون برود. این کتاب پیام خوبی برای بچه‌ها دارد.»

چلسی سایم گفت که تأییدیه گینس را دریافت کرده و آن‌ها امیدوارند که به زودی جلد دوم این کتاب با نام «مراقب گربه گمشده باشید 2» چاپ شود. کتاب این دختر باهوش زمانی چاپ شد که سن او 5 سال و 211 بود. رکورد کم‌سن‌ترین مردی که کتاب منتشر کرده متعلق به تانووانا سراینگ از سریلانکا است که در سال 2017 چاپ شد. کتاب این پسر با نام «غذاهای ناسالم» زمانی چاپ شد که او دقیقاً 4 سال و 356 روز سن داشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار