موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
245287
۲۴ خرداد ۱۴۰۱

سرخک؛ مسری‌ترین بیماری واگیر دنیا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اهمیت توجه مردم به انجام واکسیناسیون علیه بیماری سرخک، بیان داشت: بیش از 95 درصد کودکان زیر 5 سال دو دز واکسن سرخک را تزریق کرده

به گزارش کودک پرس ،دکتر محمدمهدی گویا؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اهمیت توجه مردم به انجام واکسیناسیون علیه بیماری سرخک، بیان داشت: بیش از 95 درصد کودکان زیر 5 سال دو دز واکسن سرخک را تزریق کرده و تنها 5 درصد باقیمانده در همه استان‌ها پراکنده هستند. سرخک مسری‌ترین بیماری واگیر در دنیا است.

این بیماری عوارض جدی دارد؛ البته شرایط سرخک در کشور قابل کنترل می‌باشد. به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای واکسینه کردن اتباع خارجی اعلام شده است. در مرزهای کشور نیز تیم‌های مراقبت بهداشتی حضور دارد و وظیفه دارند موارد ابتلا به سرخک و افراد واکسن نزده را کنترل کنند. تنها را پیشگیری از بیماری سرخک واکسیناسیون است. از مردم و به ویژه والدین در خواست داریم واکسیناسیون فرزندان خود را به تأخیر نیندازند و هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند. وی از شیوع سرخک در کشورهای همسایه خبر داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار