موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/همدان
245238
۲۳ خرداد ۱۴۰۱

۳۱ خرداد؛ آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،مسعود ویژه اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان به صورت جشن مردمی برگزار می‌شود تا همه کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌ها از این جشن بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مطلوب جشنواره هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد افزود: همدان از یکم تا ششم تیرماه میزبان هنرمندان زیادی از داخل و خارج از کشور است که میزبانی از این مهمانان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره، این برنامه فرهنگی می‌تواند در دیده شدن همدان در ابعاد جهانی و همچنین کشوری بسیار اثرگذار باشد، پس باید میزبانی به نحو شایسته‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو‌ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود عنوان کرد: گروه رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی، ‌نقد و بررسی است.

ویژه با اشاره به اینکه در بخش بین‌الملل هنرمندان کشورهای ایتالیا، ارمنستان، ترکیه، عراق و یونان مهمان همدان هستند گفت: در مجموع ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و‌ نوجوان همدان راه یافته‌‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشنواره در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود بیان کرد: ۱۰ سالن اجرای نمایش در سطح شهر همدان و ‌۹ سالن در تمام شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌های جشنواره تئاتر کودک‌ و نوجوان پیش‌بینی شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس یکم تا ۶ تیرماه در همدان برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار