موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
245223
۲۳ خرداد ۱۴۰۱

انتشار کتاب کودک «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی»

مجموعه شش جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» نوشته طاهره شاه‌محمدی و محمدمهدی سیدناصری از سوی کتاب‌های قاصدک واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر با تصویرگری داخلی و بومی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش کودک پرس ،مجموعه شش جلدی «آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی» بر آن است آن دسته از مهارت‌هایی که هر شهروند برای داشتن زندگی بهتر در بافت اجتماعی لازم است را ساده و سرگرم‌کننده به کودکان ارائه کند.

ثمین و امین خواهر و برادری هستند که با دنبال کردن سؤالاتشان و همراهی پدر و مادر، نکاتی که در تربیت اجتماعی هر کودک لازم است و از اولین اجتماع یعنی خانواده آغاز شده و به مرور به مهارت‌های آپارتمان‌نشینی، مدرسه رفتن، شهرنشینی و حضور در فضای مجازی می‌رسد را به کودکان ارائه می‌کند. همچنین در جلد ششم با معرفی حقوق یک کودک در اجتماع او را با این مقوله‌ی مهم آشنا می‌کند.

امید است این مجموعه بتواند در بالا بردن کیفیت زندگی فردی و اجتماعی کودکان گام مفید و مؤثری بردارد. بنابراین انتشارات ذکر با اهمیت دادن به این مسئله مهم، این شش عنوان را منتشر کرده است. هر چند در این راستا پژوهش‌های علمی با تکیه بر اصل آموزش کودکان و آشنایی همه اقشار جامعه با حقوق شهروندی لازم و ضروری است.

به طور کلی حقوق شهروندی را می‌توان به مجموعه قواعد حاکم بر روابط اشخاص در جامعه‌ی شهری تعریف نمود. حقوق شهروندی جز حقوق ذاتی و فطری انسان‌ها است. همچنین این حقوق غیر قابل انتقال و تجزیه‌ناپذیر است، به این صورت که عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگرند. هر جامعه‌ای دارای قوانین و اصولی است که نیاز هست کودکان با آن‌ها آشنا شوند. دستیابی به این حقوق و حقوق شهروندی می‌تواند در بهبود روند زندگی کودکان موثر باشد.

تربیت اجتماعی کودکان یکی از مهم‌ترین وظایف خانواده و نهادهای آموزشی است. همچنین پرورش ابعاد اجتماعی کودکان باعث عملکرد بهتر ذهنی، عاطفی و روانی آن‌ها می‌شود. وقتی فرهنگ‌سازی به صورت یک فرآیند از سنین کودکی آغاز شود، می‌توان منتظر اثربخشی عمیق آن در آینده بود.

مجموعه شش جلدی داستانی و آموزشی «حقوق و فرهنگ شهروندی» برای کودکان، تألیف طاهره شاه محمدی و محمدمهدی سیدناصری و از سوی کتاب‌های قاصدک واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر با تصویرگری داخلی و بومی با شمارگان ۱۰۰۰ جلد منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار