موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/قزوین
245055
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

برگزاری دومین جشنواره کودکان کار و خیابانی در یزد

معاون فرهنگی شهردار یزد از برگزاری دومین جشنواره کودکان کار و خیابانی با عنوان «باز باران» در یزد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،حجت الاسلام مجتبی صداقت پیش از ظهر دوشنبه در نشست برنامه ریزی جشنواره باز باران از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی اجتماعی کودکان کار و خیابانی با عنوان باز باران خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای تجدید دوستی و ارتباط کودکان کار و دیگر اقشار جامعه برگزار می‌شود.

وی، زمان برگزاری این جشنواره را ۲۲ خرداد ماه اعلام کرد و افزود: باز باران به مدت یک هفته در راستای بسترسازی اجتماعی به منظور حذف تکدی گری کودکان در سطح شهر جهانی یزد برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره، نحوه رفتار با کودکان کار و خیابانی را به مردم آموزش دهیم.

صداقت با اشاره به اهمیت تحصیل و آموزش کودکان کار عنوان کرد: در این جشنواره تلاش شده این بخش از مسئولیت اجتماعی سازمان‌های ذیربط نیز مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: برگزاری بازارچه خیریه، افتتاح مرکز کار کودکان خیابانی، کارگاه آموزشی و مهارتی، تماشای فیلم، تئاتر خیابانی، پخش بروشور آموزشی، مسابقه نقاشی و قصه گویی، پویش دوچرخه سواری، مسابقه ورزشی و پایش سلامت و بهداشت از بخش‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی، برگزاری جشنواره باز باران را فرصتی مناسب برای معرفی اهداف و برنامه‌ها در راستای توسعه آگاهی عمومی و جلب مشارکت اقشار جامعه از جمله سازمان‌های دولتی، سمن‌ها و خانواده‌ها در راستای فراهم آوردن امکان تحصیل، کار و سلامت کودکان کار و خیابانی برشمرد.

صداقت با اشاره به اینکه مسئله کودک کار موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم، نیاز به نوعی جریان سازی و همراهی اجتماعی است و جشنواره استانی فرهنگی و اجتماعی باز باران در راستای بسترسازی اجتماعی به منظور حذف تکدی گری کودکان در سطح شهر، فرهنگ سازی نحوه رفتار با کودکان کار و خیابانی و آموزش و تحصیل این کودکان برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: لازم است سازمان‌هایی مانند بهزیستی، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، معاونت خدمات شهری شهرداری، دفاتر تسهیل گری و سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه کودکان کار یکدل شوند و با عزم جدی و برنامه ریزی دقیق‌تری در این مسیر با ما همکاری کنند.

محمد فکر، مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های بسیاری برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را مؤثر دانست و گفت: از این قشر جامعه انتظار می‌رود که تمام اقشار جامعه را درگیر مسائل اجتماعی کنند و آنها را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره درگیر کنند زیرا تا همه مردم در این زمینه دغدغه‌مند نشوند، این معضل در استان به درستی حل نخواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار