موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
245047
۱۷ خرداد ۱۴۰۱

طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول اجرا می شود

سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول در شش هفت استان کشور در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

به گزارش کودک پرس ،دکتر رامین رضایی سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو در رابطه با طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول مصاحبه تلفنی کرد.

رضایی با بیان اینکه مشکلات دندانپزشکی در افراد معلول شایع تر است گفت: هزینه بالای خدمات دندانپزشکی و در دسترس نبودن مراکز درمانی مناسب و همچنین عدم توانایی برخی مراکز دندانپزشکی برای رفع مشکلات دهان و دندان معلولان سبب شد که توسعه این طرح را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما این طرح را به صورت گسترده در تمام مراکز روزانه و شبانه روزی در سازمان بهزیستی استان کرمان و بخش محدودتری را هم در چند مرکز درمانی استان تهران اجرا کردیم.

سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول در شش هفت استان دیگر کشور در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: انتخاب استان‌ها برای اجرای این طرح متناسب با فرصت‌های موجود در استانها خواهد بود.

رضایی با اشاره به تأمین اعتبارات برای اجرای این طرح اظهارکرد: مشکلات تامین اعتبار برای اجرای این طرح برطرف شده اما علاقمندان و داوطلبان بهداشت و درمان نیز می‌توانند برای کمک به پزشکان در این طرح شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بدخلقی‌ها و بی تابی‌های کودکان معلول که قادر به حرف زدن هم نیستند به خاطر همین مشکلات دندان است و به همین دلیل هم دندان‌های فرسوده آن‌ها را ترمیم می‌کنیم.

سرپرست دفتر توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی گفت: تمامی گروه‌های کودکان معلول به ویژه اوتیسم در مراکز درمانی روزانه و شبانه از آموزش‌های بهداشت دهان و دندان و ترمیم دندان‌های فرسوده بهره منده خواهدشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار