موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245002
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

مسمومیت با ملاتونین در کودکان آمریکایی افزایش یافته است

بررسی ها نشان می دهد که مسمومیت با ملاتونین در کودکان طی دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. این مطالعه نشان داد که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، مراکز کنترل مسمومیت در ایالات متحده شاهد افزایش ۵۳۰ درصدی تماس‌هایی بودند که بر اساس آن کودکان مقادیر زیادی مکمل خواب‌آور مصرف کرده اند.

به گزارش کودک پرس ،گفته شده بیش از ۲۶۰ هزار مورد مصرف ملاتونین گزارش شده است و از این تعداد بیش از ۲۷ هزار کودک نیاز به دریافت خدمات درمانی در یک مرکز مراقبت های بهداشتی داشته اند. دراین گزارش آمده است که بستری شدن در بیمارستان و سایر پیامدهای جدی ناشی از مصرف ملاتونین در کودکان از سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است که بیشتر به دلیل افزایش مصرف اتفاقی دارو در کودکان پنج ساله و کمتر بوده است.

متخصصان آمریکایی تاکید کردند که تمهیدات در نظر گرفته شده در حوزه بهداشت عمومی باید بر آگاهی بخشی در مورد افزایش میزان مصرف ملاتونین در بین کودکان و توسعه اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن این خطر متمرکز شود.

به گزارش لایوساینس، ملاتونین هورمونی است که از طریق غده ای در مغز تولید می شود و به تنظیم ساعت زیستی بدن و چرخه خواب و بیداری کمک می کند. در ایالات متحده، داروی ملاتونین بدون نسخه و به عنوان داروی خواب برای بزرگسالان و کودکان در دسترس است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار