244988
۱۶ خرداد ۱۴۰۱

پانسمان انعقادخونِ ضدآب توسط دانش‌آموزان ۹ ساله اختراع شد

کودکان ۹ ساله‌ی شرکت‌کننده در رویداد عصر امید، از اختراع پانسمان انعقاد خون ضدآبی خبردادند که می‌تواند مانع خونریزی‌های سطحی و مرگ انسان شود.

به گزارش کودک پرس ،هومن دهقانی، کارن رضایی و نوید پیروزبخش، دانش‌آموزان کلاس سوم دبستان سما یک پسران تهران، در گفت‌وگویی در رابطه با اختراع خود خاطرنشان کردند: محصول ما پانسمان هموکواک ضد آب است که در حوادثی مانند زلزله، تصادف و غیره مانع خونریزی‌های خارجی بدن و در نتیجه مرگ انسان می‌شود. این پانسمان به امدادگران فرصت کافی برای انتقال بیماران به بیمارستان می‌دهد.

رضایی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده اولیه این اختراع بیان کرد: هنگامی‌که به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کردم و دندانم را می‌کشیدم تا چندین دقیقه خونریزی ادامه پیدا می‌کرد؛ ازاین‌رو به‌دنبال روشی بودم که خونریزی سریع‌تر بند بیاید که توانستم با کمک مادر و دوستانم پانسمان ضدآب را اختراع کنم.

دهقانی با بیان اینکه پانسمان هموکواکِ ضدآب در جهان وجود ندارد، گفت: این محصول ثبت جهانی نشده است و ما به‌عنوان اولین نفرات توانسته‌ایم با حمایت‌های خانواده و مدرسه در بیمارستان میلاد به فرمول تهیه آن دست پیدا کنیم.

پیروزبخش در رابطه با شرایط نگهداری پانسمان انعقاد خون اظهار کرد: این محصول باید در یخچال کمپرس یخ شود و نباید در زیربغل استفاده کرد زیرا موجب کیست و شکل‌گیری غده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از حضور در رویداد ملی عصر امید نشان دادن این اختراع به همگان است، عنوان کرد: این محصول در کشورهای خارجی تولید نشده است بنابراین اگر حمایت‌های لازم از ما صورت گیرد می‌توانیم اختراع خود را ثبت جهانی و تجاری‌سازی کنیم.

رویداد ملی عصر امید، ۸ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد تا بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و غیره را عرضه کند و روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار