244930
۰۹ خرداد ۱۴۰۱

غربالگری بینایی ۶۸ هزار کودک بوشهری

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح تنبلی چشم (آمبلیوپی) امسال برای ۶۸هزار ۴۵۲ کودک سه تا ۶ سال این استان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،مهرناز اسکندری افزود: طرح تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال برنامه کشوری است که از اردیبهشت آغاز و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تمام مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، مراکز مثبت زندگی زیر نظر بهزیستی و پایگاه‌های دائمی که به طور معمول در اداره‌های بهزیستی هر شهرستان برپا می شود آمادگی اجرای طرح تنبلی چشم دارند.

اسکندری اضافه کرد: در بیماری تنبلی چشم؛ چشمان کودک سالم و طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ‌گونه نشانی از بیماری ندارند اما به دلیل دید ناکافی و نداشتن تشخیص صحیح، عوارضی مانند کم‌بینایی و یا نابینایی برای کودک در پی دارد.

وی ادامه داد: زمان طلایی برای تشخیص به موقع تنبلی چشم سه تا ۶ سال است هرچند امکان درمان آن تا ۱۰ سالگی نیز وجود دارد در غیر این صورت این بیماری تا آخر عمر همراه فرد باقی خواهد ماند.

اسکندری، هدف از اجرای طرح تنبلی چشم را پیشگیری از کم بینایی و نابینایی کودکان در این گروه سنی عنوان کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته  ۳۴ هزار و ۱۲۳ کودک در طرح تنبلی چشم غربال شدند که ۱۹۹ نفر از آنان حدود یک درصد دچار تنبلی چشم بودند.

اسکندری تاکید کرد: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی مسئول از جمله دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش همکاری لازم را برای زیر پوشش بردن جمعیت هدف با بهزیستی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار