موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/یزد
244893
۰۸ خرداد ۱۴۰۱

هزار کودک یزدی از برنامه امنیت غذایی کمیته امداد بهره مند شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد: کمیته امداد استان حمایت از هزار کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوء تغذیه را بر عهده دارد.

به گزارش کودک پرس ،علی رادمان با بیان اینکه کمک به امنیت تغذیه نیازمندان ازجمله برنامه‌های حمایتی این نهاد است، گفت: کمیته امداد استان یزد به‌منظور کمک به امنیت تغذیه نیازمندان، هم‌اکنون حمایت از هزار کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه را بر عهده دارد و ماهیانه ۱۲۵ هزار تومان به هرکدام از آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: این نهاد سال گذشته ۶۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه را از طریق برنامه امنیت غذایی با پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به‌صورت شارژ بن‌کارت به‌ حساب خانوار، مشمول برنامه امنیت غذایی حمایت کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه ۲۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ میلیون تومان از طریق شارژ بن‌کارت به حساب خانوار مشمول به این خانواده‌ها کمک شده است.

رادمان ادامه داد: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و تایید نیازمندی، شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف امداد در این طرح است.

وی خاطرنشان ساخت: خیرین محترم نیز می‌توانند برای کمک به تهیه سبد‌های غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، به مراکز کمیته امداد در سراسر استان و یا مراکز نیکوکاری محل سکونت خود مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۱۸۱۱ و ۳۶۲۴۹۹۲۴ تماس حاصل کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار