موقعیت فعلی شما : خانه/اصفهان/فرهنگ و رسانه
244798
۰۳ خرداد ۱۴۰۱

برگزیدگان جشنواره قصه‌های شهر گل و گلاب کاشان معرفی شدند

شهردار کاشان گفت: برگزاری جشنواره قصه‌های شهر گل و گلاب در سطح ملی، با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه فرهنگی کاشان و نیز استقبال کودکان و نوجوانان از این رویداد فرهنگی، یک ضرورت است.

به گزارش کودک پرس ،حسن بخشنده امنیه، شامگاه(دوشنبه، ۲ خرداد) در آیین تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره قصه‌های شهر گل و گلاب، اظهار کرد: برگزاری این رویداد در گستره ملی می‌تواند علاوه بر آشنایی کودکان و نوجوانان با ریشه‌های هویتی و تمدنی کاشان، زمینه‌ساز شکوفایی بیش از پیش استعداد فرزندان این خطه کهن شود.

وی افزود: اجرای جشنواره قصه‌های گل و گلاب، می‌تواند فرصتی برای معرفی جایگاه کاشان، با زبان جذاب و قابل درک برای عموم به ویژه کودکان و نوجوانان باشد که تصویری آشنا و فاخر از این دیار را برای فرزندان ایران اسلامی آفریده و خانواده‌ها را نیز با مفهوم کاشان و کاشانی پیوند می‌دهد.

شهردار کاشان تأکید کرد: برگزار کنندگان جشنواره، مقدمات و الزامات مورد نیاز برای اجرای برنامه در سطح ملی را مهیا ساخته و اجرای آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کنند.

همچنین رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، گفت: فراخوان جشنواره قصه‌گویی قصه‌های شهر گل و گلاب در سه بخش قصه‌گویی، داستان‌نویسی و قصه‌های صوتی از بهمن سال گذشته اعلام و۳۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

محمدحسین واحدیان افزود: بخش‌های قصه‌گویی، داستان نویسی و بخش قصه‌های صوتی با موضوع‌ هویت کاشان شامل مکان‌ها و شخصیت‌های مهم و تاریخی، اخلاق و فرهنگ شهروندی شامل پسماند، بازیافت، ایمنی و آتش‌نشانی، حمل و نقل و ترافیک، سد معبر، پارک‌ها و فضای سبز و بخش ویژه، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شد.

وی اظهار کرد: در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای در رده سنی بزرگسالان، «فاطمه رحیمی، کوثر زهتاب و اکبر ثابتی» و در رده سنی کودک و نوجوان نیز «سُهی مهتری، نازنین زهرا قهرودی، کسرا فرهادی‌پور» صاحب عنون اول تا سوم شدند و «سوگند، سوگل و حبیبه آزادی» عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، گفت: مقام‌های اول تا سوم بخش قصه‌نویسی به ترتیب به «نسرین میرزایی، مینا بهمنی و سعیده سنجابی» اختصاص یافت و در بخش قصه‌های صوتی نیز «سوین بیک، سارا فتاحی نوش‌آبادی و مینا بهمنی» رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

واحدیان افزود: داوری آثار رسیده به این جشنواره بر عهده «زهره پریرخ، وحید خسروی، صادق کیانی‌مقدم و الهام دارابی» بود و در آیین پایانی از کتاب جشنواره نیز رونمایی شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار