موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244769
۰۲ خرداد ۱۴۰۱

مصوبات کنفرانس جهانی کار کودک در آفریقای جنوبی جهت پایان کار کودک

بیش از ۱۰۰۰ نماینده از دولت‌ها، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، آژانس‌های سازمان ملل، جامعه مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای در کنفرانس جهانی کار کودک در دوربان، آفریقای جنوبی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ،نمایندگان شرکت کننده در پنجمین کنفرانس جهانی حذف کار کودکان با فراخوان این کنفرانس شهر دوربان آفریقای جنوبی برای اقدام فوری علیه آسیب اجتماعی ناشی از کار کودک موافقت کردند.

در قطعنامه این کنفرانس به اقدام فوری علیه کار کودک تأکید و طی فراخوان تعهدات در هفت حوزه مختلف اعلام شد: ۱- تسریع تلاش‌های چندجانبه برای حذف کار کودکان، ۲- اولویت دادن به لغو بدترین اشکال کار کودکان، ۳- کار شایسته را برای بزرگسالان و جوانان بالاتر به‌منظور جلوگیری از رواج کار کودک ۴- پایان کار کودکان در کشاورزی ۵- تقویت پیشگیری از کار کودک، ۶- لغو کار اجباری، برده‌داری مدرن و قاچاق انسان، ۶- حمایت از بازماندگان از طریق سیاست‌های مبتنی بر مستمری و تامین اجتماعی برای حمایت از خانواده نیروی کار فوت شده ۷- تحقق حق کودکان برای آموزش و تضمین همگانی به آموزش و پرورش رایگان، اجباری، با کیفیت، عادلانه و فراگیر.

طبق این گزارش، بیش از ۱۰۰۰ نماینده از دولت‌ها، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، آژانس‌های سازمان ملل، جامعه مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای در این کنفرانس در دوربان، آفریقای جنوبی شرکت کردند. همچنین ۷۰۰۰ شرکت کننده آنلاین دیگر به آن‌ها پیوستند.

این رویداد همچنین با حضور نمایندگان جریانات و گروه‌های حامی کودک و همچنین خود کودکان فعال در این حوزه -برای اولین بار در تاریخ این کنفرانس‌های جهانی کار کودک- برگزار شد که انتظارات خود را مبنی بر اینکه تصمیم‌گیرندگان باید تلاش‌های خود را افزایش داده و پیشرفت در لغو کار کودک را تسریع کنند، به وضوح بیان کردند.

فراخوان کنفرانس دوربان آفریقای جنوبی برای اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنها سه سال برای دستیابی به هدف حذف همه کار کودکان تا سال ۲۰۲۵ و تنها هشت سال از ضرب‌الاجل سازمان ملل برای حذف کار اجباری تا سال ۲۰۳۰ باقی مانده است.

پیش از این چهار کنفرانس جهانی لغو کار کودک قبلی در بوئنوس آیرس (۲۰۱۷)، برازیلیا (۲۰۱۳)، لاهه (۲۰۱۰) و اسلو (۱۹۹۷) برگزار شد. هدف از این نشست‌ها ارزیابی پیشرفت، تجدید و تقویت تعهدات، بسیج منابع و ایجاد یک جهت استراتژیک برای جنبش جهانی علیه کار کودکان بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار