244766
۰۲ خرداد ۱۴۰۱

۲۱۰ اثر در دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران اکران می شود

علی اکبرزاده از رونمایی ۱۳۰ کاراکتر فیلم های پویانمایی در دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران خبر داد و گفت: ۱۲ جلد کتاب قصه یلدا به منظور سوژه یابی در اختیار پویانماسازان قرار می گیرد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی اکبرزاده در نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران که در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: از 84 کشور جهان در این دوره از جشنواره شرکت کردند که با احتساب کشور خودمان می شود 85 کشور. 1200 اثر از کشورهای خارجی به جشنواره رسید که از میان آنها 1100 اثر به جشنواره راه یافتند و 800 فیلم از کشور خودمان به جشنواره رسید که 600 اثر مورد پذیرش قرار گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بیشترین شرکت کنندگان را در این دوره از جشنواره از کشور فرانسه داشتیم. علت اش این است که فرانسه اکران های موفقی از پویانمایی کشور ما داشته و نسبت به این فیلم ها شناخت کافی داشته است. ما هفت گروه داوری داریم؛ داوری دینی، هیئت انتخاب، داوری مسابقه ایرانی، داوری مسابقه بین المللی، داوری دانشجویی، داوری پایان نامه های برتر و داوری در حیطه انجمن فیلمسازان جهان.

وی با بیان اینکه 210 اثر در دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران اکران می شود، عنوان کرد: در حاشیه این جشنواره 21 نشست تخصصی خواهیم داشت. 4 نشست پیرامون نقد فیلم است، 4 نشست در مورد پایان نامه ها برگزار می شود، 4 ورک شاپ برای دانشجویان در حوزه صداگذاری پویانمایی برگزار خواهد شد. سه نشست آنلاین و پنج جلسه برای مربیان کانون خواهیم داشت. همه فیلم ها در چهار سالن تخصصی کانون اکران می شود و دوستان ما برای متخصصان و علاقه مندانی که موفق به دیدن برخی فیلم ها نشدند، نمایش اختصاصی در حوزه خواهد داشت.

علی اکبرزاده با اشاره به یک اتفاق مهم در این دوره از جشنواره پویانمایی تهران بیان کرد: در سایت دی جی کانون فرصت بارگزاری فیلم ها را برای فیلم سازان فراهم کردیم. همه فیلمسازانی که می خواهند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند، می توانند در این سامانه فیلم هایشان را بارگزاری کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: ما در هزار مرکز کانون در روز 12 خرداد از ساعت 9 تا 11 یک سانس نمایش پویانمایی از برگزیدگان بیست سال پویانمایی کودک خواهیم داشت. اکران می تواند روی پرده یا از طریق مانیتور باشد و همه مراکز همزمان این نمایش را می توانند ببینند.

وی با بیان اینکه از 130 کاراکتر فیلم های پویانمایی تحت عنوان کاراکترهای نمدی در این دوره از جشنواره رونمایی می شود، افزود: این کاراکترها در نمایشگاه جنبی این مجموعه از هشت خرداد به نمایش درمی آیند. در چای خانه سبز مجموعه حجاب نیز ملاقات های تجاری در بازار فیلم را اجرا می کنیم که در واقع گفت و گوی بین فروشندگان فیلم است.

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: همزمان با دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران هفتمین بازار فیلم را برگزار می کنیم. شرکت های تخصصی، دانش بنیان، دانشگاه ها، برخی سازمان های دولتی و موسسات خصوصی با ما در برگزاری این بازار همکاری دارند و ما تبادل تجربیات و بازدید برخی از سفرای کشورها را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: یک نمایشگاه از آثار کوتیمالا یکی از داوران مسابقه را خواهیم داشت که آثار وی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. سه پایان نامه در حوزه پویانمایی امسال تبدیل به کتاب شد که در جشنواره پویانمایی رونمایی می شود. 16 جلد کتاب قصه یلدا را به عنوان سوژه در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهیم که پویانماسازان بتوانند از آنها بهره برداری و استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار