موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/تهران
244741
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

تهران | پیش بینی وجود ۱۵۰ کودک معتاد متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ توضیح‌ داد.

به گزارش کودک پرس ،مصطفی هادی‌زاده، درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ بیان کرد: هیچ معتادی براساس شیوه‌نامه نگهداری بلاتکلیف نیست. تکفل معتادان دارای بیماری‌های خاص با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در غربالگری، پزشک غربالگر به مقام قضایی پیشنهاد می‌کند که فرد را با دستور او به مراکز درمانی ارجاع دهند.

پیش بینی وجود ۱۵۰ کودک معتاد متجاهر؛ فقط ۲۵ تن جمع‌آوری شده‌اند  

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال، معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال و معتادان متجاهر دارای زخم باز مرکز نگهداری راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: برای نگهداری از معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال فضا مهیاست. در حال حاضر شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال راه‌اندازی کرده است که پلیس با دستور مقام قضایی افراد مشمول را جمع‌آوری کرده و بعد از غربالگری تحویل شهرداری تهران می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: برآورد پلیس این بود که حدود ۱۵۰ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال داریم که تاکنون حدود ۲۵ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال جمع‌آوری شده و در حال حاضر تنها دو نفر داخل مرکز نگهداری هستند و مابقی آنها تحویل خانواده شده اند.

هادی‌زاده درخصوص نگهداری معتادان متجاهر ترنس در مراکز نگهداری ماده ۱۶ نیز توضیح داد و گفت: برآوردی انجام شده است اما تاکنون مصداق معتاد متجاهر ترنس برای غربال به ما ارجاع نشده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار