موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244735
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

یک کودک دیگر بر اثر ابتلا به هپاتیت ناشناخته در آمریکا کشته شد

طبق گفته مقامات آمریکایی اکنون تعداد تلفات هپاتیت ناشناخته در کودکان این کشور به ۶ نفر رسیده و تعداد مبتلایان همچنان در حال افزایش است.

به گزارش کودک پرس ، مقامات “مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها” (CDC) در آمریکا روز جمعه تأیید کردند که یک کودک دیگر در ایالات متحده در ارتباط با موارد مرموز هپاتیت شدید که در بین کودکان در سراسر آمریکا و جهان رخ داده، جان خود را از دست داده است.

“ای‌بی‌سی” در این باره نوشت, “جی باتلر”, مدیر بخش بیماری‌های عفونی در CDC، طی یک نشست تلفنی به خبرنگاران گفت که محققان روز پنجشنبه از مرگ یک کودک مبتلا به هپاتیت مطلع شدند.

مقامات آمریکایی پیش از این گزارش داده بودند که مرگ پنج کودک دیگر در ارتباط با این بیماری تحت بررسی است.

متاسفانه، بیماری در بسیاری از این بیماران شدید است و وسعت آسیب به کبد می‌تواند بسیار گسترده باشد. “اومش پرشار”، رئیس بخش ویروسی در بخش بیماری‌های عفونی CDC، گفت: برخی از این افراد، علی‌رغم درمان، متأسفانه می‌میرند.

همانطور که در اوایل این هفته گزارش شد، CDC اکنون در حال بررسی حداقل 180 مورد هپاتیت شدید با علت ناشناخته در میان کودکان در 36 ایالت این کشور است. پیش از این 109 مورد شناسایی شده بود که اکنون افزایش یافته است.

مقامات روز جمعه گفتند که 15 کودک از 180 کودکی که با تحقیقات در ایالات متحده مرتبط هستند نیاز به پیوند کبد دارند. در حال حاضر هیچ ارتباط اپیدمیولوژیکی بین موارد وجود ندارد.

محققان آمریکایی به کار خود ادامه می‌دهند تا شناسایی کنند که آیا این شیوع نشان‌دهنده افزایش واقعی تعداد موارد شدید هپاتیت در کودکان است یا اینکه به لطف بهبود در تشخیص این موارد، اکنون یک الگوی موجود کشف شده است.

فرضیه اصلی “آدنوویروس” است که ممکن است نقشی داشته باشد، اگرچه این نقش دقیق همچنان در حال بررسی است. همچنین، این موضوع که آیا عفونت کووید19 نقش دارد یا خیر و همچنین تأثیر اقدامات کاهشی، مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا بسیاری از کودکان در سال‌های اخیر به دلیل قرنطینه در معرض ویروس قرار نگرفته‌اند و بنابراین ممکن است اکنون ضعیف شده باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار