244734
۰۱ خرداد ۱۴۰۱

دو برابر شدن تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که تلاش این وزاتخانه دو برابر کردن تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان در کشور است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر سعید کریمی در حاشیه بازدید از بیمارستان های شهرستان بابل افزود : در کشور حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۵ هزار تخت آی سی یو است ولی از نظر تخت های آی سی یوی ویژه کودکان با مشکل مواجه هستیم.

وی با اظهار این که با دو برابر شدن تعداد تخت های مراقبت های ویژه کودکان در کشور این مشکل برطرف می شود ، گفت : بعضی از استان‌ها که از نظر سرانه‌ تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارت بهداشت هستند که امیدورایم سرانه تخت را بتوانیم سریع افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

کریمی گفت : رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است و افزایش عادلانه سرانه تخت های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه محسوب می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: عملیات ساخت ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا بابل مدت ها است متوقف شده است و امیدوارم به همت مسوولین دانشگاه در اسرع وقت تکمیل و به نتیجه برسد.

وی افزود : در صورت همت دانشگاه و تکمیل سریع کارهای ساختمانی و تاسیساتی، از نظر تجهیزات هم  از طرف وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی بابل حمایت انجام خواهد شد تا ان شاالله هر چه سریع تر بیمارستان جدید راه اندازی شود.

کریمی گفت : باعث افتخار است در شهرهایی غیر از تهران، اصفهان ، شیراز و کلان شهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات خوبی ارائه می‌شود و در شهرهای مختلف مردم می‌توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

وی افزود : از نظر سطح پزشکی هم استان مازندران بخصوص شهر بابل بالا می باشد و از بیمارستان های خوبی برخوردار هستند.

معاون وزیر بهداشت همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو نیز بیان داشت: وقتی که مرگ مغزی رخ می دهد، برای خانواده خیلی درد آور می باشد. ولی چیزی که مهمه این است این فرد می تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید است، حیات دوباره دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تنها اعضای بدن حدود ۲۵ درصد از بیماران مرگ مغزی‌، اهدا می شوند؛ گفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات لازم، بتوانیم مشکل عزیزانی که منتظر پیوند عضو هستند را با استفاده از اهدای عضو از عزیزان مرگ مغزی حل کنیم.

معاون وزیر بهداشت در سفر یک روزه اش به مازندران از بیمارستان‌های فوق تخصصی کودکان امیرکلا، مرکز جامع ترومای شهید بهشتی، بیمارستان آیت الله روحانی بابل و ساختمان جدید بزرگ ترین بیمارستان تخصصی دیالیز شمال کشور که مراحل انتهایی ساخت توسط خیرین، (خانواده میناگر) را می گذراند، بازدید کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار